۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

سال طلایی راه‌آهن؛ رکورد ریل گذاری در کشور شکسته شد

سال طلایی راه‌آهن؛  رکورد ریل گذاری در کشور شکسته شد
کد: 28438   تاریخ انتشار :۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۵

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد که تا پایان سال ریل‌گذاری بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن جدید در کشور نهایی خواهد شد.

به گزارش TSEpress جبارعلی ذاکری در نشست خبری تصریح کرد: همان‌طور که قبل از این نیز پیش‌بینی می‌شد در سال جاری ما یک رکورد طلایی به ثبت رساندیم در شرایطی که میانگین ریل گذاری در کشور در طول سال‌های قبل ۱۷۰ کیلومتر بود و بالاترین رکورد ثبت شده نیز به ۲۵۷ کیلومتر می‌رسید امسال ریل گذاری تاکنون به رقم ۴۹۰ کیلومتر رسیده و تا پایان سال بیش از دو برابر رکورد قبلی را به ثبت خواهد رساند.

وی ادامه داد: ریل‌گذاری حدود ۱۲ کیلومتر از مسیر قزوین – رشت و ۱۷ کیلومتر از مسیر جدید تبریز باقی‌مانده که امیدواریم هر دوی اینها تا پایان سال جاری نهایی شود، هرچند پس از ریل‌گذاری چند ماه زمان نیاز خواهد بود تا بهره‌برداری نهایی از آنها امکان‌پذیر شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اهمیت توسعه راه‌آهن برای مناسبات تجاری ایران، توضیح داد: صرف فعال شدن کریدور ترکیبی شمال به جنوب نشان داد که زمان جابه‌جایی بار میان هند و روسیه ۲۸ روز کاهش می‌یابد. از این رو اگر ما حلقه‌های مفقوده این کریدور را بهم متصل کنیم درآمد قابل توجهی برای ایران در عرصه ترانزیت ریلی به وجود می‌آید. ایران از نظر شاخص خطوط ریلی از خاورمیانه جلوتر است اما برای رسیدن به میانگین جهانی باید به طور جدی کار کنیم.

ذاکری درباره آخرین وضعیت راه‌آهن چابهار نیز گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ نفر نیروی انسانی در این پروژه مشغول به کار هستند و در کنار آن مذاکرات ما با طرف هندی برای سرمایه‌ گذاری آنها نیز ادامه دارد که امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به توافق نهایی برسیم.

در ادامه این نشست علی کدخدازاده معاون ساخت راه‌های شرکت ساخت نیز درباره آخرین وضعیت پیگیری پروژه‌های مهم در این معاونت گفت: دو کریدور شماره ۱ که از بازرگان تا بندر امام خمینی (ره) می‌آید و کریدور شماره ۱۰ که از شلمچه تا بندر کنارک ساخته خواهد شد به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار این عرصه در دست ساخت است و در کنار آن کریدورهای نوع ۲ و کریدورهای استانی نیز پیگیری می‌شوند تا امکان اتصال مناطق مختلف کشور به راه‌های شریانی و اصلی فراهم شود.

وی درباره آخرین وضعیت توسعه راه‌های شمال کشور نیز توضیح داد: با پیگیری‌های صورت گرفته طرح چهار خطه‌سازی محور فیروزکوه تا پیش از نوروز امسال نهایی خواهد شد و از ۴۵ کیلومتر باقی‌مانده محور هراز نیز ۱۱ کیلومتر تا نوروز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70