۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

اقدامات ذوب آهن برای افزایش سرمایه

اقدامات ذوب آهن برای افزایش سرمایه
کد: 29184   تاریخ انتشار :۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۲

افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان علی رغم آمادگی این شرکت برای انجام مراحل مختلف ، مشمول صرف زمان های قانونی است.

به گزارش TSEpress سعیدامیدقائمی معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان درخصوص افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارائیها(خانواده تجهیزات) گفت : شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به افزایش سرمایه نیاز دارد و این عملیات یک فرآیند مرحله ای و زمان بر است که مراحل انجام آن شامل  موارد زیر  است :

در ابتدا باید گفت که یکی از شروط معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی  مطابق قانون بودجه سال ۱۳۹۷ ، این است که مطابق گزارش صورتهای مالی سال ۱۳۹۶ که به تایید حسابرس شرکت می رسد ، مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت باشد .

این شرکت با آگاهی از به سود رسیدن در سال ۱۳۹۶ ، مشمول این قانون بوده و به منظور سرعت بخشیدن به آن ، فعالیتهای مربوط به افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی تجهیزات را آغاز نموده است .

۱)  انتخاب کارشناس رسمی جهت ارزیابی تجهیزات ، اولین گام افزایش سرمایه شرکت می باشد  که جهت صرفه جویی در هزینه ها ، تاکید شرکت بر انتخاب کارشناسان رسمی منتخب مجمع در شرکت است. لذا برای اطمینان از اجرای مفاد قانون ، استعلام از سازمان امور مالیاتی انجام پذیرفته است .

۲)  ارزیابی طبقه تجهیزات توسط کارشناس منتخب یا کارشناس رسمی دادگستری که البته گزارش بروز شده آن در مرحله نهایی شدن می باشد .

۳)  تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و همچنین تصویب آن توسط هیات مدیره شرکت پس از استخراج صورتهای مالی تایید شده توســـــط حسابرس ( مطابق سنوات سه ماه پس از شروع شدن سال مالی جدید می باشد ) مرحله بعدی افزایش سرمایه می باشد .

۴)  شفاف سازی و اعلام افزایش سرمایه مطابق روال قانونی سازمان بورس بر روی کدال جهت اطلاع عموم سهامداران پس از تصویب گزارش توجیهی توسط هیات مدیره صورت می گیرد و اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی روی این گزارش و نیز افشای آن در کدال جزء روال عملیاتی است که مشمول صرف زمان خواهد شد .

۵)  اخذ مجوز سازمان بورس برای بر گزاری مجمع عمومی فوق العاده قدم بعدی می باشد .

۶)  پس از اخذ موافقت سازمان بورس جهت برپایی مجمع عمومی فوق العاده ، افزایش سرمایه در مجمع تصویب می شود و پس از آن این افزایش سرمایه نزد سازمان ثبت شرکتها به ثبت می رسد .

وی در پایان گفت : افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان علی رغم آمادگی این شرکت برای انجام مراحل مختلف ، به ناچار مشمول صرف زمان های قانونی است که از کنترل ما خارج می باشد . لذا در صورت اخذ مجوزات لازم سعی خواهد شد در نیمه اول سال مالی جدید این مهم انجام شود.

ذوب آهن اصفهان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70