۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس گزارش روز - شنيده ها

سخنگوی ‌گورباچف سخنرانی منتسب به وی درباره‌‌ ایران را تکذیب کرد

سخنگوی ‌گورباچف سخنرانی منتسب به وی درباره‌‌ ایران را تکذیب کرد
کد: 29538   تاریخ انتشار :۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۲

پولیاکوف در واکنش به متن ادعایی منتشرشده در فضای مجازی ایران گفت: «این گفته‌ها سخنان گورباچف نیست و او از چنین سخنانی در سخنرانی‌هایش استفاده نمی‌کند، بنده که سال‌هاست در کنار وی هستم، مطلقا چنین سخنانی را به خاطر نمی‌آورم.»

به گزارش TSEpress پنجشنبه‌شب متن یک سخنرانی جنجالی منتسب به میخائیل گورباچف، رئیس‌جمهور شوروی سابق علیه ایران در فضای مجازی دست به دست شد. نحوه تنظیم و انتشار خبر آنچنان گسترده بود که برای هیچ‌کس درباره صحت و سقم آن تردیدی ایجاد نمی‌کرد.
این خبر که فضای مجازی را پر کرده بود به نقل از گورباچف مدعی می‌شد: «هرگاه جهان علیه اسرائیل موضع می‌گیرد، ایران اقدامی ضدصهیونیست انجام می‌دهد و کشورهای جهان در دفاع از اسرائیل متحد می‌شوند. بزرگ‌ترین حمایت ایران از دولت اسرائیل در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد صورت گرفت. احمدی‌نژاد با رد موضوع هولوکاست و توهین به تاریخ شکل‌گیری اسرائیل باعث شد دو ابرقدرت اروپایی که خود باعث مهاجرت اسرائیلی‌ها به فلسطین شده بودند، در اقدامی مشترک از اسرائیل حمایت کنند.» این خبر ساعت‌ها مبنای تحلیل‌های سیاسی در شبکه‌های اجتماعی هم شد تا آنجا که برخی این سخنرانی را نشان‌دهنده اشتباه ایده مبارزه با اسرائیل دانستند! اما در تماسی که فرهیختگان عصر جمعه با مسئول رسانه‌ای گورباچف داشت، معلوم شد این سخنرانی از اساس دروغ است. ولادمیر پولیاکوف، مسئول رسانه‌ای میخائیل گورباچف، ضمن رد این ادعا، گفت: «گورباچف مدت‌هاست که به دلیل بیماری قادر به سفر خارجی نیست و از آخرین باری که وی به آمریکا سفر کرده است بیش از پنج سال می‌گذرد.» پولیاکوف در واکنش به متن ادعایی منتشرشده در فضای مجازی ایران افزود: «این گفته‌ها سخنان گورباچف نیست و او از چنین سخنانی در سخنرانی‌هایش استفاده نمی‌کند، بنده که سال‌هاست در کنار وی هستم، مطلقا چنین سخنانی را به خاطر نمی‌آورم.» علاوه بر این در متن منتشرشده درباره این سخنرانی آمده است که گورباچف دوم می ‌(12 اردیبهشت) در دانشگاه کلمبیای آمریکا طی سخنرانی‌ای تحت عنوان «جنگ سرد در قرن 21» این‌گونه عنوان کرده که جهان در حال مهیا شدن برای جنگ بزرگی است که ایران هدف اصلی آن خواهد بود. برخی رسانه‌ها حتی مدعی شده بودند گورباچف ایران را مکمل یک جنگ سرد و زرگری با آمریکا دانسته و گفته است: «نتانیاهو در مجلس اسرائیل گفت هیچ‌کس به اندازه احمدی‌نژاد به تثبیت اسرائیل در منطقه کمک نکرد. از طرفی ایران با تجهیز حزب‌ا... و انجام جنگ 13 روزه با اسرائیل خود را به‌عنوان تهدید جدی خاورمیانه معرفی کرد و باعث شد کشورهای عربی که دنبال آرامش و امنیت در منطقه می‌گشتند، ایران را طرد کنند و جبهه مشترک علیه اقدامات ایران تشکیل دهند. در واقع ایده ناتوی عربی، صرفا در جهت مقابله کشورهای عربی علیه ایران تشکیل شد. در این بین تجهیزات این ناتوی عربی را چه کسی باید تامین می‌کرد، پاسخ روشن است؛ آمریکا.»

ایران   شایعه فضای مجازی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70