۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

عرضه ارز صادراتی در بورس تهران از هفته آینده

عرضه ارز صادراتی در بورس تهران از هفته آینده
کد: 30676   تاریخ انتشار :۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۵

وزیر اقتصاد با بیان اینکه، ارز صادراتی از ابتدای هفته آینده در بورس تهران عرضه خواهد شد، گفت: از این پس وارد کنندگان پس از ثبت سفارش، می توانند ارز مورد نیاز خود را با مراجعه به بورس تهران تامین کنند.

به گزارش TSEpress مسعود کرباسیان که در جلسه هفتگی سخنگوی دولت با رسانه ها سخن می گفت، با اعلام  خبر عرضه ارزهای صادراتی در بورس اظهار داشت: مقدمات این امر چیده شده و از این پس وارد کنندگان پس از ثبت سفارش، می توانند ارز مورد نیاز خود را با مراجعه به بورس تهران تامین کنند. وزیر اقتصاد افزود: ارائه ارز در بورس، به نفع صادر کنندگان نیز هست و آنها از محل مابه التفاوت ارز اظهارنامه با قیمت فروش آن در بورس، منتفع می شوند. کرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس طبقه بندی کالایی پیشنهادی دولت، برای سالجاری 18 میلیون دلار ارز با نرخ 3800 تومان جهت واردات کالاهای ضروری پیش بینی شده است که دولت خود را ملزم به تامین آن از محل ارز حاصل از صادرات نفت به هر طریقی میداند. وزیر اقتصاد محل تامین ارز مورد نیاز گروه دوم کالاهای ضروری با ارز 4200 تومان را شامل ارز حاصل از صادرات کالاهایی همچون پتروشیمی، فولاد و فلزات رنگین عنوان کرد که حدود 80 درصد اعتبارات این گروه را به خود اختصاص می دهند. وی تصریح کرد: صادر کنندگان این گروه باید ارز وارداتی خود را به طور منظم در سامانه "نیما" بانک مرکزی ثبت کنند.

ارز   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70