۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

حمل انبوه ریلی محصولات ذوب آهن اصفهان

حمل انبوه ریلی  محصولات ذوب آهن اصفهان
کد: 31463   تاریخ انتشار :۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۴

طی جلسات متعدد با مدیریت راه آهن استان اصفهان و استقبال آنها از این موضوع مساعدت هایی نیز در راستای واگذاری واگن و لکوموتیو از سوی این مجموعه انجام گرفت

ه گزارش TSEpress ذوب آهن اصفهان حمل محصولات خود به صورت انبوه از طریق شبکه ریلی کشور را آغاز کرده است . در این خصوص با مهندس قیصری مدیر بخش راه آهن و ترابری این شرکت گفتگو نمودیم که در پی می آید : وی در خصوص هدف حمل ریلی محصولات گفت : حمل مواد اولیه از مبادی به ذوب آهن به دو روش ریلی و جاده ای در حال اجرا است اما انتقال محصولات از ذوب آهن به بنادر یا داخل کشور به جز در مقاطع زمانی محدود آن هم به صورت جزیی، عمدتاً توسط وسایل نقلیه جاده ای (کامیون و تریلر) بوده است.

وی مزیت های حمل ریلی محصولات شرکت را چنین برشمرد :  صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی (سوخت) ، کاهش آلایندگی محیط زیست و کاهش تلفات جاده ای. اصولاً حمل و نقل ریلی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر توجیه اقتصادی دارد اما نکته ای که نباید فراموش کرد این است که تنها معیار برای انتخاب شیوه مناسب حمل انبوه بار، قیمت نیست زیرا حمل و نقل انبوه بار، نیاز به سیستمی با عملکرد مداوم و قابلیت اطمینان دارد تا در دوره زمانی مشخص، میزان معینی بار به مقصد برسد که حمل و نقل ریلی این امکان را فراهم می نماید.

مدیر بخش راه آهن و ترابری شرکت تصریح کرد : شرایط کشور از نظر تحریم، بر تعداد مشتریان خارجی اثرگذار است و مشتریان ریسک پذیر باقی خواهند ماند. بنابراین استراتژی ذوب آهن ایجاب می کند که شیوه های حمل مختلف مد نظر قرار گیرد تا مشکلات داخلی حمل به این ریسک اضافه نشود و اطمینان لازم را برای مشتریان ایجاد شود. لذا از حدود  دو سال پیش تحقیقات و محاسبات برای احداث سکوی بارگیری در ایستگاه پولاد (جنب در راه آهن) آغاز شد و در حال حاضر به طور آزمایشی بارگیری شمش از طریق یک دستگاه ریچ استاکر برروی واگن انجام می گیرد اما آینده این سکو به انبار استاندارد با جرثقیل سقفی و ریل برای استقرار واگن تبدیل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که  تا کنون چه مقدار محصول بارگیری شده است چنین گفت : فعالیت این سکو از چهاردهم مهرماه آغاز شده و طی سه روز اول بالغ بر ۳۰۰۰ تن شمش صادراتی به سمت بندر عباس بارگیری شده است که این روند ادامه دارد.

ذوب   ذوب آهن اصفهان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70