۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

انتقال بار و مسافر از جاده به ریل اولویت اول وزارت راه

انتقال بار و مسافر از جاده به ریل اولویت اول وزارت راه
کد: 33836   تاریخ انتشار :۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۳

محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی مهم‌ترین اولویت بخش حمل‌ونقل را انتقال بار و مسافر از جاده به ریل دانست و افزود: باید سهم ریل را در حمل بار و مسافر ارتقا دهیم.

به گزارش TSEpress به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، اسلامی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن قم در جمع خبرنگاران در خصوص بحث راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای که از سیاست‌های این وزارتخانه و دولت به‌شمار می‌آید، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل کلان‌شهرها ترافیک و  آلودگی هواست و در همین خصوص یکی از سیاست‌های جدی و اولویت‌های مهمی که در دستور کار دولت است، گسترش ظرفیت قطارهای حومه‌ای است.

  • وزیر راه افزود: با این سیاست با افزایش خطوط راه‌آهن و ایجاد ایستگاه‌های تبادلی که بتوانیم آن را به خطوط و مراکز مترو یا حمل‌ونقل درون‌شهری متصل کنیم که این مسئله در دستور کار قرارگرفته است.
  • او ادامه داد: در این زمینه از زمان شروع این دولت حجم جابه‌جایی‌ها در کلان‌شهرها ۲.۵ برابر شده است و در سال ۹۷ با قطار حومه‌ای ۸ میلیون مسافر جابه‌جا شدند. در این خصوص ۳۰ درصد رشد را نسبت به سال گذشته تجربه کردیم.
  • اسلامی تأکید کرد: این روندی است که ما به دنبال آن هستیم و خوشبختانه مردم هم از آن استقبال کردند. مردم باید بتوانند با رفاه از ریل استفاده کنند. در این خصوص حمل بار با ریل از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد و هم‌اکنون حمل بار از این طریق به ۴۷ میلیون تن رسیده است. این حرکت باید افزایش پیدا کند و مهم‌ترین اولویت ما انتقال بار و مسافر به خطوط ریلی است.

حمل ریلی   حمل و نقل ریلی   وزیر راه   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.