۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ایجاد تعادل در بازار با مضاعف کردن تعداد حراج ها

ایجاد تعادل در بازار با مضاعف کردن تعداد حراج ها
کد: 36528   تاریخ انتشار :۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱

شمار حراج‌ها یا دامنه نوسان را تا دو برابر و تا سقف ۵ درصد اضافه می‌کنیم تا بازار به تعادل برسد.

  • به گزارش TsePress امیر هامونی مدیرعامل فرابورس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: برخی نماد‌ها در زمان حاضر با صف خرید و فروش مواجه است و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته براساس ظرفیت‌هایی که قوانین جدید دارد تعداد حراج‌ها یا دامنه نوسان را تا دو برابر و تا سقف ۵ درصد اضافه می‌کنیم تا بازار به تعادل برسد. براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته اطلاع رسانی می‌کنیم تا با افزایش تعداد حراج‌ها یا دامنه نوسان، صف خرید و فروش بازار را شاهد نباشیم و بازار به تعادل خود برسد. وی ادامه داد: من به همه سهامداران و کسانی که در بازار پایه فعال هستند اطمینان می‌دهم که نگران شرایط فعلی و شرایط هیجانی به وجود آمده در برخی گروه‌های تلگرامی نباشند و با توجه به اقداماتی که صورت می‌گیرد ما از این شرایط عبور کرده و به تعادل مورد نظر بازار خواهیم رسید.
  • هامونی افزود: از تمامی سهامداران که در بازار پایه فعال هستند برگه ریسکی با امضا دریافت می‌شود تا سهامداران با آگاهی وارد این بازار شوند. وی ادامه داد: قرار نیست با دامنه نوسان‌های دو تا سه درصد که اعمال شده، سود شرکت‌ها کم شود و قیمت سهام شرکت‌ها بالا یا پایین رود و در صورتی که سهمی واقعا ارزنده باشد و ظرفیت رشد را داشته باشد با همین دامنه نوسان سه درصدی هم می‌توان در طول یک سال تا ۴۶۰ درصد رشد کند، زیرا دامنه نوسان در حال حاضر پویا است.
  • مدیرعامل فرابورس گفت: اینکه گفته می‌شود مقررات جدید بازار پایه محدود کننده است، این طور نبوده و این مقررات جدید هشدار دهنده است و به سهامدار هشدار می‌دهد اگر معامله‌ای انجام می‌دهد آگاه باشد که دامنه نوسان به صورت پویا تغییر می‌کند و هر شرکتی مجاز نیست که دامنه نوسان خود را به هر میزان که می‌خواهد بالا و پایین ببرد.
  • هامونی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بخشی از نقدینگی این بازار با مقررات جدید به بازار بورس منتقل شده است گفت: این صحبت را قبول دارم که بخشی از نقدینگی به بازار بورس منتقل شده، اما بازار پایه مستقل از بازار‌های دیگر بازار سرمایه نبوده و بازیگران خودش را دارد. وی افزود: بازیگران بازار پایه در حال متنوع کردن سبد (پرتفوی) خودشان هستند و بعضی از سهامداران که فقط تک سهم خریداری می‌کردند در حال حاضر به سهم‌های دیگر ورود پیدا کردند و این امر به کاهش ریسک بازار کمک می‌کند.
  • مدیرعامل فرابورس خاطرنشان کرد:، اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که نقدینگی وارد شده به بازار بورس فقط از بازار پایه فرابورس نبوده و بخشی از نقدینگی بازار پایه به بازار بورس وارد شده است.

بورس تهران   فرابورس   

نظرات(1)

  1. علی اکبرلک گفت:

    من تک سهم هستم وباضررهم نمیتونم خارج بشم این چه قانون غلطیه فقط به فکر سرمایه داران بزرگ هستین

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70