۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رونمایی از سامانه اموال مازاد بانک‌ها

رونمایی از سامانه اموال مازاد بانک‌ها
کد: 37449   تاریخ انتشار :۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۹

سامانه اموال مازاد بانک‌ها با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.

  • به گزارش TsePress در این سامانه اطلاعات مربوط به اموال مازاد ۱۸ بانک دولتی و خصوصی وجود دارد و مهم‌ترین هدف ایجاد آن، شفافیت و تعیین دقیق مشخصات املاک در اختیار بانک‌ها برای اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران و مردم است ضمن اینکه در این سامانه امکان عرضه و فروش املاک در شرایط برابر و به صورت شفاف وجود دارد.
  • عباس معمارنژاد، معاون بورس، بانک و بیمه وزیر اقتصاد گفت:‌ راه اندازی این سامانه در راستای اصلاح نظام بانکی صورت می‌گیرد که یکی از عوامل ناترازی بانک‌ها، مطالبات غیر جاری و اموال مازاد بانک‌هاست.
  • وی با بیان اینکه این اموال مازاد می‌تواند از انواع زمین، ساختمان، کارخانه، باغ و یا کارگاه‌ها باشد، افزود: تا پایان ماه جاری امکان حراج الکترونیکی این اموال در بازار فرعی بورس کالا نیز فراهم می‌شود.
  • تسهیل دسترسی مردم به اطلاعات املاک قابل واگذاری بانک‌ها و تسهیل فرآیند فروش و مزایده‌های برخط، از ویژگی‌ها و اهداف سامانه اموال مازاد بانک هاست که درخواست‌های خرید این اموال از طریق شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها موسوم به فام پیگیری می‌شود. این سامانه به آدرس www.sam-ba.ir و یا www.fam-bank.ir در دسترس است.

بورس تهران   صنعت بانکی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70