۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تولید سراتو همچنان ادامه دارد

تولید سراتو همچنان ادامه دارد
کد: 37987   تاریخ انتشار :۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۳

در حالی که گروه خودروسازی سایپا مرداد امسال از توقف تولید سراتو و جمع‌آوری خط تولید این خودرو خبر داده بود، آمار تولید خودرو در آذرماه نشان می‌دهد تولید سراتو همچنان در سایپا ادامه دارد.

  • به گزارش TsePress گروه خودروسازی سایپا اوایل مرداد امسال از برنامه توقف تولید سراتو و جمع آوری خط تولید این خودرو در همان روزها خبر داد و اعلام کرد که به‌ دنبال تصمیمِ شرکت کره‌ای کیاموتورز، تولید خودرو کیاسراتو در سایپا این هفته متوقف خواهد شد و خطوط تولید آن نیز جمع‌آوری می‌شود.
  • طبق آمار آذرماه تولید خودرو، در این ماه ۴۰ دستگاه سراتو به تولید رسیده و تعداد تولیدات این خودرو از ابتدای سال تا پایان آذرماه نیز ۳ هزار و ۶۷۰ دستگاه بوده است.
  • اوایل امسال با خروج شرکت رنو از ایران، سایپا از خریداران ساندرو خواست تا به جای این خودرو، سراتو تحویل بگیرند اما قیمتی که بابت این خودرو به مشتریان اعلام کرد، نرخی نزدیک به قیمت بازار بود و این موضوع اعتراض مشتریان را به همراه داشت زیرا آنها معتقد بودند حالا که شرایط برای تحویل ساندرو با قیمت قبلی فراهم نیست، باید خودروی جایگزین نیز با نرخ قبلی محاسبه شود.
  • پس از این اتفاق، سایپا اعلام کرد که حجم قابل توجهی از قطعات سراتو باقی نمانده و خط تولید این خودرو در هفته جاری(در مردادماه) جمع آوری خواهد شد.
  • بررسی آمار تولید خودرو در آذرماه نشان می‌دهد کوئیک آر نیز که سایپا این روزها آن را پیش‌فروش کرده، هنوز به تولید نرسیده است.
  • در مورد تولیدات ایران خودرو هم باید به عدم تولید پژو ۳۰۱ در این گروه خودروسازی اشاره کنیم. خط تولید این خودرو تیر امسال با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

بورس تهران   خساپا   سایپا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70