۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

شرکتهای تابعه دفتر "رهبر انقلاب" وارد بورس می‌شوند

شرکتهای تابعه دفتر
کد: 38179   تاریخ انتشار :۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۷

معاون دفتر مقام معظم رهبری با اعلام نقش کمتر از ۰.۸ درصدی نهادهای زیرمجموعه دفتر رهبری در اقتصاد ملی از مذاکره با وزیر اقتصاد برای پذیرش و عرضه سهام شرکت های تابعه در بورس خبر داد.

  • به گزارش TsePress این مقام مسئول ادامه داد: مؤسسه حسابرسی مفید راهبر ،حسابرسی مجموعه‌های اقتصادی زیرمجموعه دفتر رهبری را بر عهده دارد و طبق مذاکره با وزیر اقتصاد قرار است شرکت‌های زیرمجموعه نهادهای وابسته به دفتر رهبری در بورس پذیرش و عرضه اولیه شوند. مبنای زنجیره ارزش بر چابک‌سازی نهادها استوار بوده و انتظار می رود شرکت‌های قابل واگذاری از طریق بورس واگذار شوند .
  • ایروانی با اعلام تدوین الگوی راهبری مطلوب در نهادهای تحت پوشش دفتر رهبری، توضیح داد: الگوی حکمرانی خوب در این نهادها دنبال می‌‌شود و الگوی راهبردی مطلوب ترجمه همان حاکمیت شرکتی است که مهمترین موضوع آن نهادینه‌سازی و چندجانبه‌نگری در نهادها است که در تصمیم‌گیری‌ها جامعه‌نگری و چالش اصلی مدیریت تعادل و توازن همچنین پاسخگویی موردنظر است.
  • وی ادامه داد: در قالب حاکمیت شرکتی روند تکاملی تدریجی در نهادها دنبال می‌شود که چرخه اول گزارشگری مالی، حسابرسی و مجامع شرکت‌ها و استانداردهای حسابرسی است. همه نهادهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خدماتی مورد حسابرسی و نظارت قرار می‌گیرند. نهادهای زیرمجموعه دفتر رهبری کمتر از ۰٫۸ درصد در اقتصاد ملی نقش دارند ولی می‌توانند به عنوان ویژگی نهادی اثربخش باشند و الگوی نظارت، رصد و پایش در این نهادها بسیار مهم است.

بورس تهران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70