۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

جدول توزیعی کنسانتره و گندله برای سال ۹۹

جدول توزیعی کنسانتره و گندله برای سال ۹۹
کد: 38976   تاریخ انتشار :۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۵

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با اشاره به برگزاری جلسه کلان سیاستگذاری زنجیره فولاد در نهاد ریاست جمهوری، گفت: جدول توزیعی کنسانتره و گندله شرکت ها برای سال ۹۹ به زودی آماده می شود.

  • به گزارش TsePress  “امیر صباغ” گفت: رشد قیمت سنگ آهن در نیمه نخست سال ۹۸ سبب شد تا افزایش صادرات این محصول را شاهد باشیم.
  • به گفته این مقام مسئول، افزایش صادرات بر عکس سال های ۹۶ و ۹۷ که عمدتاً صادرات سنگ آهن دانه بندی را شامل می شد در ۶ ماهه امسال در سطح کیفی و صادرات گندله و کنسانتره اتفاق افتاد، به طوری که صادرات این دو محصول با رشد دو رقمی مواجه شد اما صادرات سنگ آهن دانه بندی ۲۲ درصد کاهش را تجربه کرد.
  • وی بیان داشت: این مسئله سبب شد تا موجودی انبار های معادن سنگ آهن، همچنین موجودی گندله و کنسانتره فولادسازان کاهش یابد و عملاً در نیمه دوم سال با بحران تامین خوراک فولادسازان مواجه باشیم.
  • صباغ خاطرنشان کرد: برای مقابله با این مشکل وزارت صنعت، معدن و تجارت یک جدول توزیعی گندله و کنسانتره مشخص کرده بود که کدام شرکت از چه جایی به تامین گندله و کنسانتره بپردازد، همچنین در ادامه عوارض صادراتی بر سنگ آهن وضع کرد.
  • وی یادآور شد: در نیمه دوم سال نیز با رشد تقاضای تولید مواجه بودیم و شرکت ها نیاز به مواد اولیه داشتند. به گفته این مقام مسئول، علاوه بر موضوعات ذکر شده، اختلاف قیمت داخلی و صادراتی سنگ آهن مزید بر علت شد و واحدهای سنگ آهنی اصرار داشتند که این اختلاف قیمت ها منطقی نیست و باید اصلاح شود.
  • مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو ادامه داد: اکنون در آستانه سال ۹۹ هستیم و باید این بحران در سال آینده مدیریت و جدولی برای تامین گندله و کنسانتره شرکت‌ها مشخص شود تا شرکت‌ها برای فروردین‌ماه لنگ نمانند. وی گفت: این اتفاق افتاده و جلسات آن به زودی در وزارت صنعت برگزار و جدول توزیع کنسانتره و گندله شرکت ها مشخص و ابلاغ می شود تا شاهد خسارت حداقلی به زنجیره فولاد باشیم.
  • صباغ بیان داشت: در سال آینده با کسری سه میلیون تنی کنسانتره در بازار مواجه خواهیم بود و تامین کنسانتره برای واحدهای گندله سازی دچار چالش خواهد شد، اما جدول یاد شده می‌تواند به رفع مشکل شرکت ها کمک کند. وی ادامه داد: این جلسه برای سیاستگذاری کلان در این حوزه و واکاوی اتفاقات حادث شده در آن و اینکه چه تهدیداتی می‌تواند موجود باشد برگزار شد تا سیاست‌گذاران حوزه ریاست جمهوری با تحولات بازار و پیچیدن نسخه های مناسب برای آن آشناتر شوند.
  • به گفته وی، معاونت هماهنگی ریاست جمهوری، معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیات عامل ایمیدرو، قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی، مدیرعامل بورس کالا و مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مسئولان حاضر در این جلسه بودند. پایان خبر/

بورس تهران   گروه معدنی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.