۴ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 23 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس گزارش روز - شنيده ها

معاملات گواهی سپرده سیمان به زودی راه اندازی می شود

معاملات گواهی سپرده سیمان به زودی راه اندازی می شود
کد: 46582   تاریخ انتشار :۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۰

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: معاملات گواهی سپرده سیمان به زودی در بورس کالای ایران راه‌اندازی می‌شود تا امکان خرید مشتریان خرد سیمان نیز فراهم و تسهیل شود.

  • به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علیرضا ناصرپور درباره عرضه گواهی سپرده سیمان در بورس کالا افزود: عرضه سیمان از خردادماه در بازار فیزیکی بورس کالا آغاز شده است و معاملات سیمان به صورت عمده صورت می‌گیرد.
  • وی ادامه داد: برای اینکه خریداران خرد هم بتوانند دسترسی مناسبی برای خرید سیمان در بورس کالا داشته باشند، گواهی سپرده سیمان تا پایان شهریورماه راه اندازی می‌شود.
  • وی افزود: قیمت‌ها در گواهی سپرده سیمان تابع بازار فیزیکی است و خریداران خرد که نیاز به خرید در تناژ پایین‌تر دارند می‌توانند از طریق گواهی سپرده اقدام به خرید کنند.
  • ناصر پور با اشاره به اینکه تقاضا برای خرید خرد سیمان در بورس کالا وجود دارد بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های سیمانی استقبال خوبی از عرضه خرد سیمان در بورس کالا کردند و درخواست پذیرش انبار دادند و به محض پذیرش انبار از سمت بورس کالا، امکان ارائه گواهی سپرده‌ی کالایی فراهم می‌شود.
  • وی ادامه داد: الزامی به عرضه سیمان خرد توسط شرکت‌های سیمانی وجود ندارد و شرکت‌ها براساس تمایل خود اقدام به عرضه سیمان بصورت خرد می‌کنند.
  • معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا با بیان اینکه محدودیتی در عرضه خرد سیمان در بورس کالا وجود ندارد تصریح کرد: میزان عرضه سیمان در گواهی سپرده کالایی حداقل ۱۰ تن در نظر گرفته شده است، اما شرکت‌ها با توجه به محدودیت‌های خود از نظر تحویل و حمل و نقل و همچنین درخواست شرکت عرضه کننده می‌توانند حجم هر گواهی سپرده کمتر نیز باشد.
  • معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۰ درصد حجم معاملات سیمان از طریق گواهی سپرده کالایی انجام شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219