۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 19 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس گزارش روز - شنيده ها

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان خبر داد: رکورد روزانه ۱۴۶ ذوب در فولاد مبارکه شکسته شد

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان خبر داد: رکورد روزانه ۱۴۶ ذوب در فولاد مبارکه شکسته شد
کد: 46625   تاریخ انتشار :۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۲

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: ثبت رکورد تولید روزانه ۱۴۶ ذوب در شرکت فولاد مبارکه تنها پس از چند روز از رفع محدودیت‌های انرژی و در آغاز هفته دفاع مقدس، نشان از روحیه جهادین فولاد مبارکه در جبهه صنعت دارد.

  • حمیدرضا عظیمیان  اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه در دو ماه گذشته به دلیل وجود محدودیت‌های شدید انرژی، نتوانست به ظرفیت‌های فولادسازی دست یابد اما به محض رفع محدودیت‌ها ، فعالیت تولیدی خود را افزایش داده و پس از گذشت کمترین زمان ممکن، موفق به ثبت رکورد تولید روزانه ۱۴۶ ذوب(معادل ۲۶ هزار و ۱۰۰ تن اسلب) گردید و این در حالی است که رکورد قبلی شرکت فولاد مبارکه در این بخش در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال جاری با تولید روزانه ۱۴۴ ذوب‌(معادل ۲۵ هزار و ۹۵۰ تن اسلب) به ثبت رسیده بود. وی با بیان این که ثبت چنین رکورد ارزشمندی در فولاد مبارکه از چند منظر حائز اهمیت است، افزود: ثبت این رکورد در آغاز هفته دفاع مقدس یعنی فرزندان این مرز و بوم در جبهه صنعت هم قدرت‌مندانه در حال تلاش هستند و برای سربلندی کشور می‌جنگند.
  •  توانایی بازگشت به پویایی و ثبت رکوردهای بیشتر همچنان پابرجاست مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این روحیه جهادی در فولادمردان شرکت فولاد مبارکه نشان می‌دهد توانایی برای بازگشت ناحیه فولادسازی به پویایی سابق و همچنین ثبت رکوردهای بیشتر پابرجاست. وی اذعان داشت: بازگشت به تولید پس از توقف یا کاهش قابل توجه آن، نیازمند انرژی بسیار و بسیج همه امکانات است که شرکت فولاد مبارکه به خوبی توانسته این مسأله مهم را عملیاتی کند. عظیمیان تصریح کرد: اگرچه به دلیل محدودیت‌هایی که در فصل تابستان تجربه کردیم و محدودیت‌هایی که در زمستان خواهیم داشت، اندکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده فاصله بگیریم اما همه تلاش خود را برای جبران عقب‌افتادگی‌ها خواهیم داشت. وی با اشاره به نحوه برخورد فولاد مبارکه با محدودیت‌های انرژی عنوان داشت: اگرچه ناحیه فولادسازی این شرکت با کاهش تولید مواجه شد اما از این موقعیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و با انجام تعمیرات اساسی و بلندمدت بدون هرگونه حادثه جدی، برای تولیدات بیشتر آماده شد.
  • میزان کیفیت محصولات فولاد مبارکه از مقادیر قبلی خود پیشی گرفت مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: در نتیجه همین اقدامات پس از رفع محدودیت‌های انرژی یعنی بدون فشار به تجهیزات یا فعالیتی خارج از استانداردها، رکورد جدیدی به ثبت رسیده شد و میزان کیفیت محصولات این شرکت نیز از مقادیر قبلی خود پیشی گرفت. وی بیان داشت: ثبت این رکورد ارزشمند پیام مهم دیگری برای جامعه صنعت به همراه دارد و آن هم این است که اگر این صنعت با محدودیت در تولید مواجه نباشد، قابلیت‌های تولیدی بسیاری زیادی دارد.
  • ثبت این رکورد به معنی ظرفیت تولید بیش از ۸.۵ میلیون تن فولاد در سال است عظیمیان ادامه داد: چنین اعداد و ارقامی در رکوردهای تولید برای افرادی که دستی در صنعت دارند، قابل درک است اما برای آحاد جامعه که آشنایی کمتری با موضوعات تخصصی صنعت فولاد دارند، این‌گونه نیست ، که برای درک بهتر آنان نیز اعلام می‌کنیم که ثبت این رکورد روزانه به معنی ظرفیت تولید بیش از ۸.۵ میلیون تن فولاد در سال است. وی تأکید کرد: این در حالی است که هدف فولاد مبارکه در تولید به دلیل محدودیت‌های پیش رو، ۷.۲ میلیون تن تعیین شده است اما این شرکت بدون هیچ تجهیز جدیدی، ظرفیت تولید را به اندازه ایجاد یک کارخانه فولادسازی جدید(معادل مجتمع فولاد سبا یا فولاد هرمزگان) افزایش داده که تحقق این میزان از تولید مشروط بر تأمین کامل همه نهاده‌های تولید برای فولاد مبارکه است.
  •  دغدغه فولاد مبارکه برای تأمین مواد اولیه صنایع پایین‌دستی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه یادآور شد: علاوه بر موارد ذکر شده، رکورد جدید این شرکت فولادی، این پیام را برای صنایع پایین‌دستی دارد که با وجود همه محدودیت‌ها، فولاد مبارکه دغدغه تأمین مواد اولیه صنایع پایین‌دستی را دارد. وی در پایان اظهارداشت: در همین راستا، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا با وجود محدودیت‌های احتمالی انرژی در فصل زمستان، عملکرد واحدهای نوردی شرکت فولاد مبارکه که تأمین‌کننده مواد اولیه صنایع پایین‌دستی است، تحت تأثیر قرار نگیرد و در نهایت مشتریان این شرکت با هیچ مشکلی در تولید مواجه نشوند.
  • چیلان

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70