۵ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 24 Mar
#
#
دسته‌بندی نشده

تاثیرات تغییر مدیریتی سایپا بر قراردادهای خودرویی

تاثیرات تغییر مدیریتی سایپا بر قراردادهای خودرویی
کد: 27515   تاریخ انتشار :۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۹

اگر پیش بینی شده است که این قراردادها تا پایان سال به سرانجام رسد، قطعا اجرایی می شود، در غیر اینصورت باید منتظر تصمیمات تیم جدید این گروه خودروسازی بود. 

مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا تغییر کرد اما همچنان تفاهم نامه ایران و رنو به سرانجام نرسیده است و برخی بر این باورند امضای نهایی این قرادادها به تصمیمات تیم جدید سایپا بستگی دارد. حال این پرسش مطرح است که تاثیر تغییرات مدیریتی بر قراردادهای خارجی با سایپا چگونه خواهد بود و آیا رنو و سیتروئن با شرکت سایپا به خط تولید می رسد؟
تاثیرات تغییر مدیریتی سایپا بر قراردادهای خودروییبه گزارش خبرنگار خودرکار، در حالیکه مدت زمان زیادی از امضای تفاهم نامه شرکت خودروسازی سایپا با رنو و سیتروئن می گذرد؛ اما هنوز این تفاهم نامه ها  به قرارداد تبدیل نشده است. حال شرکت خودروسازی سایپا با تغییر مدیریتی همراه شده و نگرانی هایی مبنی بر به امضا رسیدن قرارداد دومین خودروساز کشور به گوش می رسد. اما نکته اصلی در این میان تعیین تکلیف قراردادهای این شرکت خودروسازی با خارجی ها است که چگونه و چه زمانی به اجرا در می آید. بهار سال گذشته بود که قراداد شرکت سایپا و ایران خودرو با رنو ، سیتروئن و پژو مطرح شد  و در نهایت ابتدای امسال به تفاهم رسید. در این میان مقرر شد بخشی از سهم تولیدات در این جوینت ونچر به رنو و بخشی به سیتروئن اختصاص یابد. با این حال هنوز خبری از انعقاد قرارداد به گوش نمی رسد.
در این باره نیزعبداله بابایی- کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه نفرات اول سازمانی در به نتیجه رساندن این قراردادها نقش اساسی دارند، به خودروکار می گوید:« تغییر و تحول روال عادی صنعت است اما اینکه بر قراردادهای آتی چه تاثیری دارند را نفرات اول سازمانی مشخص می کنند».
به گفته او، نفرات اول سازمانی در به نتیجه رساندن قراردادها نقش اساسی دارند، اما سایر افراد نیز در این میان نقش چشمگیری دارند، اما در این میان  سرعت اجرای کند یا سریع اجرای این قراردادها از سوی نفرات اول سازمانی صورت می گیرد.
بابایی می افزاید: پس از نقش نفرات اول سازمانی در اجرای قراردادها، زمان بندی و برنامه ریزی های جدی در به نتیجه رسیدن قراردادها موثر خواهد بود. از این رو قرارداد رنو، سیتروئن با سایپا نیز به برنامه های بلند مدت و از پیش تعیین شده  بستگی دارد و پس از آن اجرا و به امضا رساندن آن ها به نفر اول سازمان وابسته است.
او در پاسخ به این پرسش که چرا پس از برجام و انعقاد تفاهم نامه های منعقد شده، در حال حاضر فقط یک تفاهم نامه به  امضای قرارداد رسیده است، اظهار می کند: در حال حاضر قرارداد «ایکاپ» نتیجه مثبتی دارد و به نوعی این قرارداد با روند تولیدی قابل قبولی پیگیری می شود.
به گفته این کارشناس، درحال حاضر در جریان این قرارداد، قطعه سازان برای همکاری انتخاب می شوند و تولیدات با برنامه ریزی از پیش تعیین شده انجام می شود.
بابایی ادامه می دهد: شاید یکی از نگرانی ها در زمینه قرارداد رنو و سایپا، این است که همچنان این تفاهم نامه به قرارداد منتج نشده است. از این رو این امر بدین معنی نیست که نفر قبلی توان به امضا نرساندن آن را نداشت، بلکه شاید فرصتی فراهم نشده است.
این کارشناس در پاسخ به اینکه در این میان تکلیف قطعه سازان و خودروسازان داخلی چه می شود، می افزاید: در جریان اجرا شدن یا نشدن این قرادادها، هیچ یک از صنایع بلاتکلیف نیستند و همه به نوعی تکلیف دارند، چرا که وقتی قطعه سازان در جریان این قراردادها قرار می گیرند، باید توقعاتی از جمله نزدیک شدن به استانداردهای جهانی را رعایت کنند.
به گفته او، اگر پیش بینی شده است که این قراردادها تا پایان سال به سرانجام رسد، قطعا اجرایی می شود، در غیر اینصورت باید منتظر تصمیمات تیم جدید این گروه خودروسازی بود.

سایپا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70
#
#
#
#

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219