۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

دلار ۴ هزار تومانی به نفع بورسی‌ها است

دلار ۴ هزار تومانی به نفع بورسی‌ها است
کد: 26872   تاریخ انتشار :۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۷

نرخ ارز در طول چهار سال گذشته در شرایطی تقریبا ثابت بوده که تورم انباشته در اقتصاد کشورمان وجود داشته که این تورم باید در تعدیل نرخ ارز تخلیه شود.

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه افزایش نرخ دلار به نفع بازار سرمایه است، گفت: در حال حاضر با افزایش قیمت دلار ارزش سهام شرکت‌های صادارتی افزایش یافته و این روزها نوبت این شرکت‌ها است که به سوددهی برسند. هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تاثیر افزایش قیمت ارز در طول بیش از دو هفته اخیر بر بازار سرمایه اظهار داشت: افزایش قیمت ارز و رسیدن آن به سطح چهار هزار تومان و بیشتر بر روی شرکت‌هایی بورسی که کالای صادراتی دارند، تاثیر مثبت می گذارد.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان خروج سرمایه از بورس و هدایت آن به سمت بازار ارز وجود دارد، گفت: سرمایه گذاران بورس به دلیل نوسانات نرخ ارز سرمایه خود را از بازار خارج نمی کنند چرا ه  در حال حاضر با افزایش قیمت دلار، ارزش سهام شرکت‌های صادارتی افزایش یافته و این روزها نوبت این شرکت ها است که به سوددهی برسند.

وی ادامه داد: معمولا هر زمانی که قیمت ارز تعدیل شود، صادرات غیر نفتی در کوتاه مدت افزایش پیدا می‌کند و این فرایند بر بازار سرمایه اثر مثبت می گذارد.حق شناس درباره وضعیت سهامداران سایر شرکت‌های بورسی در شرایط افزایش نرخ دلار اظهار داشت: معمولا با بالا رفتن نرخ ارز شاهد یک رونق نسبی در بازار سرمایه هستیم که به نفع اغلب شرکت های بورسی است.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: نرخ ارز در طول چهار سال گذشته در شرایطی تقریبا ثابت بوده که تورم انباشته در اقتصاد  کشورمان وجود داشته که این تورم باید در تعدیل نرخ ارز تخلیه شود.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70