۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

همکاری رنو در ایران با امضاء توافق‌نامه ایدرو-رنو قطعی شد

همکاری رنو در ایران با امضاء توافق‌نامه ایدرو-رنو قطعی شد
کد: 20133   تاریخ انتشار :۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۸

سازمان گسترش و نوسازی ایران(ایدرو) و شرکت رنو فرانسه در دومین روز از نمایشگاه خودرو پاریس، توافق نامه همکاری امضا کردند.

  به گزارش TSEpress این توافق نامه امروز(جمعه) توسط منصور معظمی رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و «تیری بلوره» قایم مقام مدیرعامل رنو با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با «کارلوس گون» مدیرعامل رنو به امضا رسید. این توافقنامه برای همکاری مشترک (جوینت ونچر) میان گروه خودروسازی رنو و سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) به امضا رسیده که منجر به گسترش حضور رنو در ایران خواهد شد. این همکاری مشترک شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال است. دو خودرو «سیمبل و داستر جدید» نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می رسند. براساس این توافق نامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت. همچنین همکاری های کنونی رنو با دو شریک خود سایپا و ایران خودرو در قالب «همکاری مشترک رنو پارس» ادامه خواهد داشت. به نقل از ایرنا، وزیر صنعت معدن و تجارت امضای توافق و قراردادهای همکاری با خودرو سازان خارجی از جمله رنو، حاصل توافق برجام است که فضای بین المللی را برای همکاری های صنعتی ایران با سایر کشورهای فراهم کرده است. نعمت زاده افزود: براساس توافق انجام شده بین ایدرو و رنو، این خودرو ساز فرانسوی به میزان 60 درصد و شرکت ایرانی 40 درصد سرمایه گذاری مشترک خواهند داشت. وی اظهارداشت: اجرای توافق نامه یادشده در دو بخش پیش بینی شده است. در مرحله اول، یک هزار دستگاه خودرو در سال تولید می شود و در مرحله دوم به ٣٠٠ هزار دستگاه خواهد رسید . .

ما را در تلگرام همراهی کنید :  https://telegram.me/tsepress

خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70