۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تحلیل‌گر DTN نفت 10دلاری را پیش‌بینی کرده‌است خرس بازار نفت به خواب موقت رفت

تحلیل‌گر DTN نفت 10دلاری را پیش‌بینی کرده‌است خرس بازار نفت به خواب موقت رفت
کد: 15423   تاریخ انتشار :۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۸

این روزها در زمینه نفت واقعاً دیوانه‌کننده بوده‌است. نفت در این مدت اخیر تنها کالایی بوده که همه چشم‌ها به آن دوخته شده بود.

به گزارش TSEpress و به نقل ازصدای اقتصاد   روز جمعه قیمت نفت 9درصد افزایش یافت و به حدود 32.19دلار در ازای هر بشکه رسید. این بزرگ‌ترین افزایش قیمت نفت در یک روز از ماه آگوست تا کنون بوده‌است. به این ترتیب قیمت نفت نسبت به روز چهارشنبه بهبود چشمگیری داشت.

نفت خام روز چهارشنبه به 26.19دلار در ازای هر بشکه رسیده بود. این کمترین میزان قیمت نفت از ماه آوریل 2003 تا کنون بوده‌است. از آن زمان تا کنون قیمت نفت 23درصد افزایش یافته‌است که در نوع خود بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

این‌ها البته جنبش‌های اساسی برای بهبود قیمت نفت نیستند. معامله‌گران معتقدند این شرایط دوامی نخواهد داشت.

دارین نیوسام تحلیل‌گر ارشد کالا در DTN می‌گوید: «بازگشت گاهی اوقات به صورت غیر ارادی و ناگزیر حاصل می‌شود. همه چیز همیشه در یک مسیر حرکت نمی‌کند. اکنون زمان آن رسیده بود که مسیر قیمت نفت تغییر کند.» نمودار تغییرات قیمت نفت در سال جدید را مشاهده می‌کنید:

روز پنجشنبه نیز قیمت نفت 4.2درصد در یک روز افزایش یافت. این میزان افزایش نیز بیشترین میزان از 28اکتبر تا کنون بوده‌است.

همه این‌ها برای بازار بورس خبر خوبی به شمار می‌روند. بازار بورس مدت‌هاست روی قیمت نفت خام متمرکز شده‌است. شاخص دو در روز جمعه بیش از 200واحد افزایش یافت. سهام انرژی نیز به بالاترین میزان خود در بازار رسیدند. سهم بی‌پی و اکسون‌موبیل نیز افزایش قابل توجهی داشت.

البته نیوسام معتقد است بازار نفت همچنان خرسی خواهد بود. به هر حال نفت زیادی روانه بازار شده‌است و کاهش رشد اقتصادی چین نیز مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

نیوسام بر این باور است که قیمت نفت می‌تواند به زیر 10دلار در ازای هر بشکه برسد. این کمترین میزان قیمت نفت از نوامبر 2001 تا کنون خواهد بود.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

پیش بینی   دلار   نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70