۷ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 26 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

دلایل تجمع سپرده‌گذاران مقابل موسسه آرمان چه بود

دلایل تجمع سپرده‌گذاران مقابل موسسه آرمان چه بود
کد: 9649   تاریخ انتشار :۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۵

سهامدار اصلی تعاونی اعتبار "بدر توس"،علت تجمع  تعدادی از سپرده گذاران مقابل یکی از شعب موسسه اعتباری آرمان را درخواست آنها برای صدور هرچه سریعتر مجوز این موسسه  دانست.

 به گزارش TSEpress  موسسه اعتباری آرمان( فردوسی) از ادغام  تعاونی های اعتباری "الزهرای مشهد"،"امید جلین"، "بدرتوس"،"پیوند مشهد"،"حسنات اصفهان"،"دامداران و کشاورزان کرمانشاه"،"تعاونی اعبتاری وحدت مشهد"و" تعاونی اعتبارعام کشاورزان" شکل گرفته و پس  ازادغام موسسه اعتباری فردوسی با موسسه اعتباری فرشتگان،موسسه اعتباری آرمان به وجود امده است.

گزارش ها حاکی از این بوده که که تعدادی از سپرده گذاران موسسه اعتباری آرمان،در مقابل یکی از شعب  این موسسه در بلوار سجاد مشهد تجمع کرده و اذعان داشته اند که مدیران این موسسه  سپرده گذاران  را با دادن وعده پراکنده می کنند و افزوده اندکه آنها وعده داده بودند که 14 مهرماه ، بازپرداخت  پول مردم صورت خواهد گرفت اما در این روز در موسسه بر روی سپرده گذاران  بسته بوده است.

با اینهمه،سید علی  باقری سهامدار اصلی  تعاونی اعتباری بدر توس، به نسیم گفته است که علت تجمع سپرده گذاران مربوط به درخواست آنها برای  تعجیل در  صدور مجوز هرچه سریعتر موسسه آرمان بوده است.

از قرار معلوم، پس از برگزاری مجمع عمومی موسسه آرمان،این موسسه باید اداره به ثبت شرکت ها معرفی و ثبت نهایی  شود و پس از ثبت در اداره شرکت ها ،موسسه اعتباری آرمان ایرانیان رسما شکل خواهد گرفت و پس از آن صدور مجوز از سوی بانک مرکزی باقی می ماند.

سهامدار اصلی تعاونی اعتباری بدر توس گفته که درحال حاضر روال عملیات  بانکی  توسط مشتریان  این موسسه  به طور معمول در حال انجام است.

به گفته باقری، تجمع  در مقابل شعبه این موسسه بسیار سریع به پایان رسیده و افزوده که در مجموع  در شهر مشهد، نسبت به سایر شهرها ، کمبود نقدینگی  بیشتری  وجود داشته دارد.

در مقابل، برخی  از  رسانه ها  گزارش کرده اند که تجمع کنندگان مقابل  موسسه اعتباری آرمان خواستار باز پس گیری  سپرده خویش  از این موسسه  بوده اند.

یک سپرده گذار هم گفته که چهار میلیارد تومان  نزد این موسسه  سپرده داشته  و پس  از هشت ماه ، این موسسه پول اورا بلوکه کرده و مبالغ را باز پس نمی دهد.

در همین حین،یک مقام ارشد موسسه اعتباری آرمان، در گفتگو با «نسیم» تایید کرده که  تعاونی اعتباری "بدر توس"،دارای مشکل نقدینگی بوده و توان پاسخگویی به پرداخت سود سپرده مشتریان را ندارد.

وی،افزوده که موسسه اعتباری آرمان، چند ماهی است که به  این تعاونی اعتباری  کمک می کند، و افزوده که حل این مشکل، منوط به اخذ تاییدیه نهایی موسسه و ادغام تعاونی های اعتباری زیر مجموعه است.

منبع:گروه اقتصادی  خبرگزاری نسیم

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219