۷ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 26 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

اولین قطار ترانزیت کشاورزی‌ از ایران راه‌اندازی شد؛‌ افزایش ترانزیت ریلی به ۲میلیون تن

اولین قطار ترانزیت کشاورزی‌ از ایران راه‌اندازی شد؛‌ افزایش ترانزیت ریلی به ۲میلیون تن
کد: 23477   تاریخ انتشار :۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۹

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه در سال ۹۶ ترانزیت ریلی کشور به ۲ میلیون تن افزایش می‌یابد، گفت: امروز اولین قطار ترانزیتی محصولات کشاورزی از کویته پاکستان حرکت کرد که با عبور از خاک ایران، وارد قزاقستان می‌شود.

ابراهیم محمدی، اظهار داشت: با توافقاتی که در ۳ ماه گذشته بین راه‌آهن ایران و راه‌آهن کشورهای قزاقستان و پاکستان انجام شد، به منظور افزایش‌ بارهای ترانزیت ریلی از کشور و فعال کردن کریدور ریلی جنوب-شمال، ترانزیت محصولات کشاورزی از ایران در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: با اقدامات و همکاری طرف پاکستانی و قزاقستانی توانستیم امروز ۱۵ فروردین ماه اولین قطار ترانزیتی محصولات کشاورزی را از پاکستان به قزاقستان راه‌اندازی کنیم. وی بیان کرد: این محصولات شامل برنج، انبه، نارنگی و سیب زمینی است.

معاون بهره‌برداری و سیر حرکت راه‌‌آهن در گفتگو با فارس، بیان کرد: این قطار از کویته پاکستان حرکت کرده و از مرز میرجاوه وارد ایران می‌شود و تا مرز اینچه‌برون و همچنین سرخس ادامه مسیر دارد. محمدی اظهار داشت: برنامه امسال راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، افزایش ترانزیت ریلی‌ از رقم ۱٫۱۴ میلیون تن سال قبل به ۲ میلیون تن در سال ۹۶ است. معاون بهره‌برداری و سیر حرکت راه‌‌آهن ادامه داد: تلاش‌ها در قالب راه‌اندازی قطارهای برنامه‌ای ویژه ترانزیت در قالب توافقات مشترک با دستگاه‌های مسئول داخلی و کشورهای دیگر از جمله ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، روسیه و پاکستان صورت گرفته است.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

 

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219