۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ورشکستگی ارج تقصیر کیست؟ +سند

ورشکستگی ارج تقصیر کیست؟ +سند
کد: 18575   تاریخ انتشار :۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۶

نابود شدن برند ارج نه ربطی به برجام دارد و نه پسا برجام. شرکت ارج از سال 86 ورشکسته شده است. تا قبل از سال 92 هفتاد درصد از پرسنل شرکت اخراج شدند.

برای دیدن تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید.  

به گزارش TSEpress  به نقل از اقتصاد آنلاین، طبق اسناد بالا که از صورت های مالی شرکت ارج استخراج شده، این شرکت از سال 84 زیان ده بوده و از سال 86 ورشکسته محسوب می شود. یعنی عملا 10 سال است که این شرکت ورشکته شده است نابود شدن برند ارج نه ربطی به برجام دارد و نه پسا برجام بلکه حاصل مدیریت معجره هزاره سوم است سرکوب نرخ ارز در آخر دوره خاتمی و در دوره مدیریت احمدی نژاد که سبب افزایش شدید واردات و ارزان شدن محصولات خارجی نسبت به محصولات داخلی شد نه تنها ارج که بسیاری از صنایع داخلی را ورشکسته کرد. در ادبیات اقتصادی به این پدیده صنعتی زدایی(deindustrialization)  گفته می شود که احمدی نژاد به نحوه فاجعه باری آن را در ایران عملی کرد شرکت ارج سال 87 با تصمیم هیات پذیرش به دلیل زیان انباشه از بورس اخراج شد یعنی این شرکت از همان سال ها عملا تعطیل بود پرسنل این شرکت در سال 84 (شروع ریاست جمهوری احمدی نژاد) 1030 نفر بوده که در سال 92 (پایان ریاست جمهوری احمدی نژاد) به 306 نفر کاهش یافته است. یعنی 70 درصد کارکنان شرکت اخراج شده و شرکت عملا تعطیل بوده است در مجمع عمومی سالیانه ارج در سال 89، سهامداران تصویب کردند که کارخانه به قزوین منتقل شده و محل فعلی به فروش برسد نباید از یاد برد که مصادره ارج در سال های اولیه انقلاب ،هرچند باعث افت شدید کارایی این شرکت شده بود و با مدیریت دولتی امکان کمر راست کردن نداشت اما دلیل اصلی ورشکتی برند بزرگی مانند ارج نبود، بلکه سرکوب ارزی باعث ورشکستگی ارج شد قانون اخذ مالیات از افزایش سرمایه ناشی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها باعث شده بسیاری از شرکت ها نظیر ارج که در سالیان گذشته مداوم زیان ده بوده اند نتوانند با اصلاح ساختار مالی خود از افشا شدن ورشکستگی خود جلوگیری نمایند!

ارج   اقتصاد   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70