۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سرمایه‌گذاری ایتالیائی‌ها در توسعه خطوط ریلی ایران

سرمایه‌گذاری ایتالیائی‌ها در توسعه خطوط ریلی ایران
کد: 23073   تاریخ انتشار :۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۳

هیئت ایتالیایی در دیدار با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، آمادگی و تمایل خود برای همکاری در ساخت خطوط ریلی را اعلام کرد.

به گزارش TSEpress و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیراله خادمی در این جلسه ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه راه‌آهن و آزادراه گفت:‌ ایران آماده همکاری با کشورهای خارجی به ویژه در حوزه فاینانس پروژه‌ها است. معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دولت ایران بسترهای لازم برای تامین منافع دو طرف را فراهم کرده است و امیدواریم شرکای تجاری ایران بتوانند از این فرصت ایجاد شده برای افزایش تعاملات و توسعه استفاده کنند.
وی با اشاره به امضای موافقتنامه احداث کریدور شماره ۱۰ با کشور ایتالیا افزود:‌ در حال حاضر ایتالیا یکی از کشورهایی است که خواستار همکاری در حوزه آزادراه و راه‌آهن با کشور ایران است و موافتنامه احداث ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه از شمال‌غرب کشور در مرز بازرگان تا بندر امام‌خمینی و همچنین همکاری در خصوص احداث قطار سریع‌السیر در حوزه راه‌آهن نمونه این همکاریها است. در این جلسه طرف ایتالیایی ضمن معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای خود قرار شد با بررسی پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری در دو حوزه آمادگی خود را به منظور این همکاری‌ها اعلام کند.

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.