۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نرخ تامین مالی در اقتصاد ایران کاهش یابد

نرخ تامین مالی در اقتصاد ایران کاهش یابد
کد: 8895   تاریخ انتشار :۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۲

نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: در موضوع ارتقاء همکاری با هیئت های اقتصادی خارجی می توان به نحویی برنامه ریزی شود که حاصل همکاری ها با هیئت های خارجی، به کاهش نرخ تامین مالی در اقتصاد ایران منتهی شود.

 به گزارش TSEpress  محمد رضا پورابراهیمی داورانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: ظرفیت های مطلوب و مختلف جمهوری اسلامی ایران در زمینه های اقتصادی مانند نفت، گاز، کشاورزی و معادن باعث شده بسیاری از کشورها علاقمند به سرمایه گذاری در ایران شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر اقتصاد کشورهای توسعه یافته دنیا در حال رکود بوده بنابراین بطور طبیعی آن کشورها می خواهند از تمامی ظرفیت های اقتصادی موجود در دنیا برای خروج از رکود استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: برخی کشورهای نوظهور در عرصه اقتصاد مانند برزیل با کاهش نرخ رشد اقتصادی روبرو شده اند و این موضوع باعث شده برای خروج از رکود، علاقه بیشتری برای سرمایه گذاری در ایران داشته باشند. بطور مثال چینی ها برای کاهش هزینه های خود در ایران سرمایه گذاری می کنند

پورابراهیمی داورانی در خصوص حضور هیئت های اقتصادی خارجی در کشور گفت: اگر قصد همکاری در موضوع رشد سرمایه گذاری با خارجی ها وجود دارد باید توجه داشت که به دلیل پایین بودن نرخ تامین مالی در خارج از کشور، می توان به نحویی برنامه ریزی شود که حاصل همکاری های منطقی با هیئت های اقتصادی خارجی، به کاهش نرخ تامین مالی در اقتصاد ایران منتهی شود.

ضرورت رعایت منافع ملی در انعقاد قراردادهای خارجی

وی افزود: در موضوع انعقاد قرارداد با هیئت های اقتصادی خارجی باید منافع ملی لحاظ و همه جوانب در اتخاذ تصمیمات در نظر گرفته  شود.

پورابراهیمی داورانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید به یکی از قطب های تولید در منطقه تبدیل شود، گفت:  در دوران پسا تحریم باید از تکنولوژی های نوین دنیا استفاده شود تا سطح کیفیت تولیدات ارتقاء یابد.

نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل 44 قانون اساسی یادآور شد:در پسا تحریم باید برنامه ریزی ها به نحویی باشد که اگر ارزی برای واردات تکنولوژی و مواد اولیه از کشور خارج می شود در مقابل محصولاتی تولید شود که با صادرات آن میزان قابل قبولی ارز وارد کشور شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.