۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 30 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

حمایت گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری از بازار بورس

حمایت گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری از بازار بورس
کد: 41357   تاریخ انتشار :۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۱

رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بورس را یکی از بهترین مکانیزم ها برای کمک به زنجیره تولید دانست و بر ضرورت ورود شرکت های تولیدی بخش خصوصی برای تأمین مالی خود به این بازار تأکید کرد.

  • به گزارش گروه خبری «اخبار بورس»  علی آقامحمدی در جلسه توسعه تأمین مالی بخش تولید از طریق بازار سرمایه که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، بیان کرد: جهش تولید و توجه به بازار بورس این ها همه برنامه ها و اهدافی برای رسیدن به توسعه است که به خوبی به جلو می‌روند و هر کس در این زمینه‌ها ظرفیت و پتانسیل دارد باید وارد بشود.
  • ظرفیت‌های سرمایه گذاری در ایران بشدت بالاست
  • رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه ظرفیت های سرمایه گذاری در ایران بشدت بالاست، گفت: تولید به مثابه یک زنجیره است که حلقه‌هایی چون لجستیک، حمل و نقل، توزیع و تکنولوژی را شامل می‌شود و این زنجیره باید باهم مورد توجه برای سرمایه گذاری قرار بگیرد و تمام زنجیره باید با هم دیده شود.
  • آقامحمدی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های مناسبی که در کشور شکل گرفته است، امسال نرخ رشد صنعتی ۵ درصد را می‌توانیم تجربه کنیم، اما باید همه واحدهای تولیدی در زنجیره بیایند و درون زنجیره خود کار کنند.
  • بورس یکی از بهترین مکانیزم ها برای کمک به زنجیره تولید است
  • وی اضافه کرد: ابزار بورس یکی از بهترین مکانیزم ها برای کمک به زنجیره تولید است و این بازار باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد، چرا که تامین مالی در بورس بسیار راحت تر است و خوشبختانه استقبال خوبی هم از این بازار توسط مردم شده است.
  • رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استفاده از پنجره واحد برای تسهیل و یکپارچه سازی خدمات به واحدهای تولیدی و بهبود فضای کسب و کار برای ورود به بورس تسهیل گر است.
  • آقامحمدی با تأکید بر ضرورت ورود شرکتهای تولیدی بخش خصوصی به بورس یادآوری کرد: بورس برای اولین بار در سال ۱۳۷۴ به همت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی«رییس جمهور وقت» در بانک مرکزی تشکیل شد و سال ۱۳۸۴ بازار سرمایه با استفاده از سهام عدالت و اصل ۴۴ شکل گرفت و اکنون نوبت ورود بخش خصوصی به این بازار است.

بازار بورس   بازار سرمایه   بورس   بورس تهران   رهبری   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.