۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 2 May
#
#
اخبار اقتصادی بورس

اصلاح نظام مالی "قاسم ایران"

اصلاح نظام مالی
کد: 34176   تاریخ انتشار :۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۸

حسابرسی و کنترل داخلی شرکت باید به گونه ای باشد که گلوگاه ها و مشکلات ما را مشخص کند و ما را به جاهایی که نباید وارد شویم یا باید ورود کنیم، راهنمایی کند؛ ضعف های تولید، ضعف های فروش و ضعف های اداری و مالی را نه به صورت گذشته نگر بلکه برای حال و آینده شناسایی کند و این موضوع در سال آینده باید با کمک خود مجموعه محقق شود.

به گزارش TSEpress دکتر عباسیانفر مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان در جلسه ی شورای مدیران گروه صنعتی مینو، با اشاره به اینکه سال جدید، باید سال تحول در گروه صنعتی مینو باشد گفت: در سال ۹۷ که بسیار سخت و طاقت فرسا گذشت، به داده های درخور توجهی برای رسیدن به افق های روشن در جهت تعالی گروه دست پیدا کردیم و بر همین اساس تا پایان سال و نهایتاً تا پایان فروردین ماه، برنامه جامع خود را به صورت مدون اعلام می کنیم و سیاست ها و ریسک های خود را مشخص خواهیم کرد؛ تا وظایف، مسولیت ها، حوزه کاری افراد و واحد ها مشخص شود و نقاط ضعف و قوت، شناسایی و تقویت گردد.
  • مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان با اشاره به چالش های سال جاری، اظهار داشت: امسال برای ما و تمام مجموعه های تجاری با خروج آمریکا از برجام، مشکلات تبادل ارزی و افزایش بی رویه نرخ ارز، بسیار بد آغاز شد؛ پس از آن طی دو مرحله در خردادماه و مهرماه، اعتصاب کامیون داران را داشتیم و اصلاً تصور نمی کردیم که این موضوع چنین مشکلاتی را برای ما ایجاد کند؛ مواد اولیه خریداری شده بود و وارد شرکت نمی شد و از طرفی محصولات تولیدی را نیز نمی توانستیم از انبار خارج کنیم.
  • دکتر عباسیانفر ادامه داد: در کنار کاهش تولید، انباشت کالا داشتیم و کمبود مواد اولیه، عدم نقدینگی و نبودن انضباط مالی در شرکت، چالش هایی بودند که از شروع سال ۹۷ با آن روبرو بودیم.
  • مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان با اشاره به اصلاح مارژین در شرکت قاسم ایران، گفت: مارژین قاسم ایران، موضوعی بود که باید راجع به آن تصمیم گیری می شد و شرکت قاسم با این مارژین نمی توانست هزینه ها را پوشش دهد. شرکت های تولیدی قائل به این بودند که فلسفه وجودی قاسم این است که در خدمت مجموعه باشد و شرکت قاسم نیز استدلال خود را داشت و خواستار تغییر در مارژین بود. جلسات زیادی را در این رابطه برگزار کردیم و نهایتاً با این که این موضوع سال ها در شرکت جریان داشت، تصمیم به تغییر در مارژین گرفتیم.
  • دکتر عباسیانفر به موضوع نرخ تنزیل اوراق اخذا اشاره کرد و گفت: اوراقی در اختیار شرکت قاسم ایران بود و باید راجع به آن تصمیم گیری می شد، مطالباتی بین شرکت های تولیدی و قاسم ایران وجود داشت که باید پرداخت می شد و در نهایت در خصوص این موضوع به جمع بندی رسیدیم و تنزیل را به نحوی تقسیم کردیم که به شرکت های تولیدی زیاد لطمه نخورد و شرکت قاسم نیز از این تنزیل خیلی متضرر نشود.
  • مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان با بیان اینکه تنزیل اوراق و تبدیل به پول نقد، گره ای بود که در گروه باز شد، اظهار داشت: در آخرین جلساتی که داشتیم تصمیم بر این شد که این اوراق را تبدیل به پول نقد کنیم و آن را در اختیار شرکت پارس گستر مینو قرار دهیم تا صرف خرید مواد اولیه شود؛ زیرا تا آن زمان نقدینگی نداشتیم و مواد اولیه را به سختی خریداری می کردیم؛ در نهایت توانستیم به موقع و در بهترین زمان مواد اولیه را خریداری کنیم.
  • دکتر عباسیانفر با اشاره به اهمیت اصلاح نظم مالی شرکت، گفت: با مشورتی که با آقای مهندس کریمی داشتیم تصمیم بر این شد تا آقای درفشی به مجموعه شرکت قاسم ایران اضافه شود زیرا موضوعی که همیشه در ذهن من بود، اصلاح نظم مالی شرکت قاسم ایران بود و اصلاح این امر منجر به اصلاح نظم مالی گروه می شد.
  • ایشان همچنین به تحولات بازار اشاره داشت و گفت: به لطف خدا، اتفاقاتی در بازار افتاد که ما را به نقد فروشی نزدیک کرد، هر چند باید مواد اولیه را نیز به صورت پیش پرداخت و نقدی خریداری می کردیم که با ریسک زیادی همراه بود، ولی مجموعه این اتفاقات در آن بازه زمانی کمک بسیار شایانی به مجموعه گروه کرد.
  • مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان، حسابرسی و کنترل داخلی را برنامه اصلی خود دانست و گفت: حسابرسی و کنترل داخلی شرکت باید به گونه ای باشد که گلوگاه ها و مشکلات ما را مشخص کند و ما را به جاهایی که نباید وارد شویم یا باید ورود کنیم، راهنمایی کند؛ ضعف های تولید، ضعف های فروش و ضعف های اداری و مالی را نه به صورت گذشته نگر بلکه برای حال و آینده شناسایی کند و این موضوع در سال آینده باید با کمک خود مجموعه محقق شود.
  • مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان در سخنان پایانی خود از دکتر امجدی نیک مدیرعامل شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو تشکر کرد و اظهار داشت: در مجموعه دارویی تحول بسیار خوبی انجام شد و شرکت دارویی به غیر از سود دهی، از نظر مقدار و تناژ محصول، ایجاد ساختار، ایجاد سازمان و ارتقای نیروی انسانی به عنوان ذخیره ای برای آینده شرکت، در مرتبه بسیار خوبی قرار گرفت.
  • گفتنی است در این جلسه مدیران عامل شرکت های تولیدی گروه با بیان گزارشی جامعی از عملکرد سالانه ی خود، به طرح برنامه های راهبردی شرکت ها جهت پیشبرد هر چه بهتر اهداف گروه صنعتی مینو در سال ۱۳۹۸ ارائه دادند.
 

بازار سرمایه   بورس تهران   خودکفایی   قاسم   قاسم ایران   معامله بلوکی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.