۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 30 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

طرح توسهه ۱٫۵ میلیونی فولاد‌ هرمزگان

طرح توسهه ۱٫۵ میلیونی فولاد‌ هرمزگان
کد: 36114   تاریخ انتشار :۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۶

برنامه ریزی فولاد‌ هرمزگان برای صادرات ۹۶۰ هزار تن تختال در سال ۹۸/برای طرح توسعه ۱.۵میلیون تنی به‌دنبال شریک خارجی جدید هستیم

  • به گزارش TsePressمدیرعامل فولاد‌ هرمزگان گفت: برنامه امسال شرکت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن تختال است که ۹۶۰ هزار تن آن صادر و مابقی ۵۴۰ هزار تن آن در بازارهای داخلی به فروش خواهد رفت.
  • «فرزاد ارزانی» افزود:‌ از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بیش از ۴۹۵ هزار تن تختال در این شرکت تولید شد که بیش از ۲۱۸ هزار تن آن در بازار داخل به فروش رفت و ۲۳۰ هزار تن آن صادر شد. به گفته وی، در این مدت به دلیل تعمیرات خط به اندازه چهار ماهه پارسال در شرکت تولید داشتیم، اما رشد ۸۲ درصدی در فروش و کاهش ۳۸ درصدی صادرات قابل ذکر است.
  • خریداری سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس ارزانی در ادامه، درخصوص خریداری سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس از سوی این شرکت یادآور شد: حدود یک ماه پیش با هماهنگی ایمیدرو، تفاهم نامه ای بین این شرکت، شرکت مادکوش، صبا فولاد و گل گهر در این زمینه منعقد شد که در حال طی مراحل اداری خود برای اجرایی شدن است. مدیرعامل فولاد‌ هرمزگان تاکید کرد:‌ هدف از امضای این تفاهم نامه، تاسیس شرکتی جدید برای تولید ۱۰ میلیون تن فولاد از ۵۵ میلیون تن فولاد برنامه ریزی شده در افق ۱۴۰۴ است.
  • ** طرح ۱٫۵ میلیون تنی جدید شرکت وی همچنین درباره طرح ۱٫۵ میلیون تنی این شرکت که مقرر بود با همکاری آلمانی ها اجرایی شود، گفت: این مساله مربوط به پارسال است که در نهایت به دلیل تحریم ها اجرایی نشد. ارزانی اظهار داشت:‌ این طرح قرار بود با فاینانس خارجی ها اجرایی شود، اما در نهایت متاثر از مساله تحریم ها طرف آلمانی کنار کشید. وی بیان داشت:‌ این طرح حتما باید با مشارکت خارجی ها اجرایی شود و پس از این موضوع به دنبال جوینت ونچرهای جدید رفته ایم و موضوع در حال پیگیری است؛ با این حال اگر خبر جدیدی در این خصوص داشتیم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

بورس تهران   فولاد هرمزگان   هرمز   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.