۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 30 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها

تحلیل شاخص قند و شکر

تحلیل شاخص قند و شکر
کد: 45385   تاریخ انتشار :۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

  • نباید فراموش کرد که عموما در بازار بورس صنایع غذایی و قندی به لحاظ اهمیتشان در پوشش تورمی از پرچم داران بازارهای رکودی به حساب می آیند. نمودار شاخص قند و شکر در بازه یک ساله در این نمودار مشخص می باشد.
  • اسیلاتور مک کللان در پایین نمودار به عنوان یک اسیلاتور دقیق، وضعیت شاخص قند و شکر را نشان می دهد. همانگونه که نشان داده شده است این اسیلاتوردر حال شکست روند نزولی کوتاه مدت خود است. لازم به ذکر است که این شکست روند همزمان با شکست شکست خط روند نزولی ۶ ماهه شاخص قند و شکر در نمودار اصلی (خط نارنجی) می تواند سیگنال مهمی به بازار باشد.
  • باید در نظر داشت که کف شاخص قند و شکر طی این ۶ ماه حفظ شد و شاخص بر خلاف سایر صنایع و سهام، کف های پایین تری نساخت و همین موضوع می تواند اهمیت روند اخیر را نشان دهد. همچنین از نکات مهم دیگر شاخص قند و شکر حجم بالای معاملات ست که در این صنعت طی روزهای اخیر اتفاق افتاده است و حال باید منتظر واکنش بازار در روزهای پیش رو باقی ماند.
  • در آخر باید اضافه کرد که با توجه به اینکه اسیلاتور مک کللان، ابزاری برای کنترل تنفس بازار و شاخص به حساب می آید، سهام بزرگ و نقدشونده معیار بزرگ تری در محاسبات این اسیلاتور و شاخص هستند لذا سهام شرکت های بزرگ تر این صنعت نظیر قچار، قصفها، قثابت، قپیرا و مانند آن اثرات بزرگ تری بر این روند خواهند داشت.

بورس   تحلیل تکنیکال   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.