۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

آخوندی: مجلس سازمان‌های سوسیالیستی و مارکسیستی چون سازمان حمایت از مصرف کننده را منحل کند

آخوندی: مجلس سازمان‌های سوسیالیستی و مارکسیستی چون سازمان حمایت از مصرف کننده را منحل کند
کد: 13691   تاریخ انتشار :۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۵

وزیر راه و شهرسازی به شرایط نامناسب اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: سازمان‌های قیمت‌گذاری که نگرش سوسیالیستی و مارکسیستی دارند، باید منحل شوند و در این باره پیشنهاد می‌کنم مجلس ورود کند.

 

به گزارش TSEpress و به نقل از فارس، عباس آخوندی امروز در گردهمایی دست‌اندرکاران ریلی کشور به مناسبت هفته حمل و نقل به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بدهی دولت به مجموعه اقتصاد ملی کشور، بانک‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، واحدهای خدماتی و تولیدی و صندوق‌های بازنشستگی 381 هزار میلیارد تومان است و این نشان می‌دهد اقتصاد کشور با چالش بزرگی مواجه است.

وی افزود: 1.7 برابر سرمایه کل بانک‌ها میزان معوقات بانکی است و این نشان از تنگنای مالی کشور دارد.

آخوندی افزود: نظام بنگاه‌داری در ایران با چوب حراج زدن به معادل 100 میلیارد دلار سرمایه بنگاه‌های دولتی با مشکل بنیادی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه امروز ما هزینه بی‌توجهی‌ دولت‌های قبلی را می‌دهیم، گفت: اگر امروز ما هم تصمیم نگیریم و بی اراده باشیم هزینه این بی‌ارادگی ما را نسل‌های ما باید بپردازد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: توسعه حمل و نقل ریلی در ایران هم با مشکل مواجه خواهد شد اگر در تحقق اهداف خود عزم و اراده کافی نداشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: توسعه شهری و زیربنایی ایران بدون توسعه ریلی امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به افزایش بهره‌وری حمل و نقل با توسعه ریلی اظهار داشت: اصلاً مگر می‌توان متصور بود که آینده شهرنشینی در ایران بدون توسعه ریلی محقق شود؟

وی به ورود سازمان حمایت به نرخ‌گذاری بلیت قطار اشاره کرد و گفت: عده‌ای در کشور به دنبال ادامه‌دار بودن نگرش‌های سوسیالیستی و مارکسیستی هستند تا نرخ‌گذاری و کنترل قیمت‌ها را ادامه دهند و مانع توسعه شوند. این بساط حضراتی که دست در جیب مردم می‌کنند فقط ادامه نگرش‌های سوسیالیست و مارکسیست است در حالیکه مدعی طرفداری از مردم هستند؛ اینها مسلمان نیستند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از برنامه اول توسعه اعلام شد که نظام قیمت‌گذاری باید برچیده شود، این نظام آموزه سیستم سوسیالیست و مارکسیست است، 25 سال در همه برنامه‌های توسعه به این موضوع تاکید شد اما هنوز این داستان، مانع توسعه کشور است.

آخوندی تاکید کرد: اگر دنبال حمایت از مصرف کننده هستیم، ارتقای کیفیت، عرضه خدمات مناسب و ایمنی بالا نشان از حمایت از مصرف کننده دارد.

وی با انتقاد از اینکه سازمان حمایت هیچگاه نتوانسته از مصرف کننده حمایت کند، گفت: پیشنهاد می‌دهم چنین سازمان‌های سوسیالیستی و مارکسیستی قیمت‌گذاری نظیر سازمان حمایت از مصرف کننده منحل شود و باید این پیشنهاد را به مجلس هم بدهیم تا بساط این تعالیم مارکسیستی و سوسیالیستی جمع شود.

آخوندی با تاکید بر اینکه هیچکس به دنبال بازار عوام فریبانه نیست، گفت: ما نباید از چنین حرکات عوام‌فریبانه بترسیم و قطعاً با قدرت پیش می‌رویم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران از نظر موقعیت جغرافیایی ظرفیت مناسبی در دنیا دارد، گفت: اگر از این ظرفیت استفاده نکنیم تهدیدی برای کشور خواهد بود.

وی ضمن سفارش شرکت‌های ریلی به ارتقای بهره‌وری، افزود: آنچه که می‌تواند پایدار باشد نظام رقابت است که به کیفیت خدمات و ارتقای بهره‌وری می‌انجامد.

آخوندی تاکید کرد: حمایت صرف از شرکت‌های ریلی منطقی نیست بلکه در نظام رقابتی باید این شرکت‌ها روی پای خود بایستند.

وی تاکید کرد: در بخش ریلی یک نهاد رگولاتور سیاست‌گذار و برنامه‌ریز در کشور وجود دارد که همان شرکت راه‌آهن است و بقیه شرکت‌ها موازی‌کاری می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی به توسعه ریلی کشور در 2 الی 3 سال اخیر اشاره کرد و گفت: پس از 80 سال مفهوم راه‌آهن حومه در کشور در حال جا افتادن است و باید حمل و نقل انبوه حومه‌ای به سمت راه‌آهن منتقل شود.

آخوندی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود پس از توافقات اخیر سرمایه‌گذاری خارجی در بخش ریلی ارتقا یابد.

 

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70