۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

آغاز تدوین طرح تفحص از سازمان بورس

آغاز تدوین طرح تفحص از سازمان بورس
کد: 4884   تاریخ انتشار :۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۰

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از تدوین طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

 به گزارش TSEpress   حمید رسایی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،از برگزاری جلساتی جهت تدوین طرح تحقیق و تفحص ازعملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار در اوایل هفته آتی خبرداد.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار با توجه به اتفاقاتی که در این سازمان رخ داده درحال تدوین است،افزود: تلقی عمومی کسانی که دربازار سرمایه حضور دارند،عدم رعایت شفافیت و عدالت درمدیریت این سازمان است، از این رو برای شفاف سازی عملکرد این سازمان تفحص از آن در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به استقبال نمایندگان از این طرح ادامه داد: درهفته گذشته درخصوص عرضه اولیه پتروشیمی مبین به شکلی عمل شد که درچند ساعت 18 میلیون سهم را 43 نفر خریدند وهمین موضوع حکایت از لزوم نظارت و بررسی این روند می کند که یکی ازمحورهای این تحقیق و تفحص نحوه عرضه اولیه و تخصیص سهام شرکت ها است.

رسایی یادآور شد:عملکرد صندوق توسعه بازار،دلایل توقف طولانی مدت نماد شرکت‌های پالایشگاهی و برخی موارد دیگر از محورهای این تحقیق و تفحص هستند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، گفت: تفحص از عملکرد سازمان بورس و صندوق حمایت از بازار سرمایه برای شفاف سازی اقدامات این سازمان و در راستای مطالبه عمومی است./

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70