۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

آغاز مذاکرات جدید دو جانبه ایران و آمریکا جهت تسهیل مسیر برجام

آغاز مذاکرات جدید دو جانبه ایران و آمریکا جهت تسهیل مسیر برجام
کد: 18554   تاریخ انتشار :۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۲۶

 العربیه در مطلبی از آغاز دور تازه مذاکرات تهران-واشنگتن به خاطر وجود مشکلات در مسیر اجرای برجام خبر داد.

  به گزارش TSEpress  و به نقل از فارس، روزنامه «العربیه» وابسته به عربستان سعودی به نقل از یک خبرنگار نزدیک به جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه «1+5» مدعی شد به دلیل مناسب نبودن اوضاع و قابل قبول نبودن وضعیت بعد از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت های جهانی به ویژه آمریکا، احتمال دارد ایران و آمریکا دوباره مذاکراتی را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، «کاملیا انتخابی‌فرد» روزنامه نگار ایرانی که مذاکرات ادواری هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را پوشش می‌داده و اینک در آمریکا ساکن است، مدعی شده که در جریان تماس تلفنی با یکی از همکاران باتجربه‌اش که مذاکرات هسته‌ای را پوشش خبری می‌داده است، به او گفته است که آمریکا و ایران به زودی برای دور تازه گفت‌و‌گوها آماده می‌شوند.

این خبرنگار با تجربه در پاسخ به سئوال کاملیا انتخابی‌فرد و تعجب وی اظهار داشت: «این توافق در اجرا مشکلاتی داشته و کارایی ندارد و لازم است ایران و آمریکا دیر یا زود مذاکراتی را برای یافتن راه حلی در این زمینه آغاز کنند.»

انتخابی فرد در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات چون نگرانی بانک‌های اروپایی از همکاری با ایران که مبدل به یکی از دشوارترین موضوع‌ها شده است ،نوشت: «آیت الله خامنه‌ای» رهبر ایران این مشکلات را اقدامی عمدی از سوی آمریکا می‌داند. از سویی به خاطر عدم ارتباط مستقیم بین ایران و آمریکا  ارتباط بین این دو دولت همیشه مشکل بوده هرچند که غیر ممکن نیست.

   

برجام   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70