۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

اجرای مرحله دوم طرح پتروشیمی خراسان در بجنورد آغاز شد

اجرای مرحله دوم طرح پتروشیمی خراسان در بجنورد آغاز شد
کد: 5912   تاریخ انتشار :۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۰

  • همزمان با نوزدهمین سفر استانی رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، اجرای مرحله دوم طرح پتروشیمی خراسان در بجنورد با دستور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی آغاز شد.
  • به گزارش TSEpress به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح موسوم به جی تی پی پی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه بزرگ پتروشیمی در خراسان شمالی حدود ٦٠ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) هزینه می شود.
    وی افزود: با تکمیل این واحد پتروشیمی در استان خراسان شمالی برای سه هزار و ٥٠٠ نفر ایجاد اشتغال می شود.
     وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شرکتهای سرمایه گذاری زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید به دنبال سرمایه گذاری برای کمک به توسعه و اشتغال در استانهای کشور هستند.
    نخستین واحد مجتمع پتروشیمی خراسان در دوران دولت سازندگی در ١٧ کیلومتری شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی راه اندازی شد که سالانه در این واحد تولیدی افزون بر ٥٠٠ هزار تن کود اوره، آمونیاک و کریستال ملامین برای مصارف داخلی و صادراتی تولید می شود.
    بر اساس این گزارش، پارسال افزون بر ١٨٠ میلیون دلار از محصولات پتروشیمی خراسان در بجنورد به خارج از کشور صادر شد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70