۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

افزایش قیمت فرآورده های نفتی برای توسعه پالایشگاهها بحث تازه ای نیست

افزایش قیمت فرآورده های نفتی برای توسعه پالایشگاهها بحث تازه ای نیست
کد: 2560   تاریخ انتشار :۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۶

  • افزایش قیمت در هر لیتر فرآورده‌های نفتی برای نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساختهای تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده در قالب تبصره ٢ بخش درآمدی بودجه ٩٤، موضوع تازه‌ای نیست.
  • به  گزارش TSEpress حسین امیری خامکانی، سخنگوی کمیسیون انرژی، مجلس شورای اسلامی، درباره بند "ی" تبصره ٢ لایحه بودجه ٩٤ به خبرنگار شانا گفت: این  موضوع تازه ای نیست و در قانون بودجه ٩٣ نیز وجود دارد.

    عضو کمیسیون تلفیق افزود: پیشنهاد حذف آن امروز مطرح شد که رأی نیاورد، که خبرگزاریها خبری مبنی بر اتخاذ این تصمیم منتشر کردند زیرا این موضوع تازه ای نیست در بودجه ٩٢ و ٩٣ هم وجود داشته است.

    غلامرضا کاتب، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، نیز گفت: پارسال نیز چنین موضوعی وجود داشته است.

    ابوذر ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی، هم درباره لزوم طرح این بند در صحن مجلس گفت: بودجه سالانه است و چون این موضوع (بند ی تبصره ٢) به قانون دائم تبدیل نشده بود در زمره ای آن دسته از موضوعاتی است که نیاز به طرح و اجازه برای سال ٩٤داشته است.

    در بند "ی" تبصره ٢ بودجه ١٣٩٤ آمده است:

    شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاهها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌ اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد (٥%) به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی تأمین و پس از واریز به خزانه تا سقف ١٥ هزار میلیارد (١٥,٠٠٠.٠٠٠.٠٠٠.٠٠٠) ریال به مصرف برساند. این منابع جزء درآمد شرکت به شمار نمی آید و معاف از مالیات است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70