۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

افزایش قیمت نفت به نفع تمام گروه های بورسی

افزایش قیمت نفت به نفع تمام گروه های بورسی
کد: 18175   تاریخ انتشار :۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۷

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه افزایش قیمت نفت به بهبود نسبی بازار در کوتاه مدت و افزایش حاشیه سود شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی در بلندمدت منجر می شود.

  به گزارش  TSEpress  مصطفی امیدقایمی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با پایگاه خبری «عصربازار» در خصوص افزایش قیمت نفت و تاثیرات آن در بازار سهام گفت: افزایش قیمت نفت باعث می شود که محصولات فرآوری شده نفتی نیز افزایش پیدا کنند. با توجه به این که پیش از این روند قیمت نفت کاهشی بود، موجودی انبار پتروشیمی ها زیاد شده است. اما افزایش کنونی قیمت نفت به افزایش فروش این شرکت ها کمک می کند. او افزود: اگر مسیر صعودی قیمت نفت ادامه دار باشد، شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی می توانند به حاشیه سود بالاتری امیدوار باشند و به تبع آن در مجامع سال آینده این شرکت ها، سود شناسایی شده افزایش خواهد داشت. البته افزایش سود ناشی از افزایش قیمت نفت برای شرکت های پالایشگاهی بیشتر از پتروشیمی ها محسوس خواهد بود. قائمی در ادامه در خصوص افزایش قیمت سایر کالاهای جهانی و تاثیرات آن در بازار سرمایه ایران گفت: قیمت تمام کالاهای اساسی به دلیل نیاز به انرژی برای تولید آن ها، وابستگی زیادی به قیمت نفت دارد. به همین دلیل می توان گفت که افزایش قیمت نفت به افزایش تمام کالاهای اساسی از جمله آهن، مس و فولاد کمک می کند. این موضوع باعث می شود که سهام شرکت های وابسته به این کالاها نیز افزایش قیمت را تجربه کنند. عضو هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس، بهبود وضعیت کلی بازار سرمایه کشور را منوط به مشاهده آثار سیاسی برجام در اقتصاد کشور عنوان کرد که البته در کنار اجرایی شدن قوانینی از جمله قانون بهبود محیط کسب و کار به وجود می آید و منشا رشد مستمر در بازار سرمایه می شود.

بورس   نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70