۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

افزایش یک‌میلیون بشکه‌ای تولید نفت ایران بعد از تحریم

افزایش یک‌میلیون بشکه‌ای تولید نفت ایران بعد از تحریم
کد: 17784   تاریخ انتشار :۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۰۲

وزیر نفت نشست دوحه را قدم خوبی برای همکاری اوپک و غیراوپک دانست و گفت: ایران از هر اقدامی برای تنظیم و پایدار کردن بازار حمایت می کند.

  به گزارش  TSEpress  وزیر نفت نشست دوحه را قدم خوبی برای همکاری اوپک و غیراوپک دانست و گفت: ایران از هر اقدامی برای تنظیم و پایدار کردن بازار حمایت می کند.
بیژن زنگنه وزیر نفت امروز در حاشیه دیدار با وزیر انرژی آفریقای جنوبی در پاسخ به این سئوال که آیا ایران با توجه به نشست دوحه تولید نفت خود را افزایش داده و به دوران قبل از تحریمها بر می گردد گفت: تولید نفت ایران به دوران قبل از تحریمها بسیار نزدیک شده است و تولید نفتمان یک میلیون بشکه بعد از لغو تحریمها افزایش یافته که این روند تا رسیدن به سهم ایران پیش از تحریمها از بازار ادامه دارد.
وی با اشاره به نشست دوحه تصریح کرد: ایران از هر برنامه ای برای تنظیم و پایدار کردن بازار حمایت می کند؛ ضمن این که نشست دوحه را قدم خوبی می دانیم گرچه نتوانست به نتیجه برسد اما شروع بحث خوب بود به این صورت که بین اعضای اوپک و غیراوپک همکاری شود و تولیدکنندگان بزرگ اوپک هم بپذیرند که باید کاری برای تغییر وضع بکنند.
زنگنه با اشاره به کاهش قیمت نفت یک روز قبل از نشست دوحه گفت: با این حال پس از برگزاری نشست دوحه، قیمت نفت روند نزولی نیافت زیرا جریان بازار و خواست تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برای اقتصاد جهانی این است که قیمتهای نفت در سطح جهانی باید افزایش بیاید.
وی ادامه داد: این مسئله سبب می شود تا بلندمدت عرضه و تقاضا و بویژه بخش عرضه بتواند به سرمایه گذاری بپردازد تا در آینده کمبود عرضه ای ایجاد نشود و دوباره با شوک قیمتی جهش رو به بالا روبرو نشویم.
.
.

نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70