۷ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 26 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

اقتصاد یونان رو به بهبود می‌رود

اقتصاد یونان رو به بهبود می‌رود
کد: 11284   تاریخ انتشار :۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸

 به گزارش TSEpress  به نقل  از بلومبرگ از ماه سپتامبر که الکسیس سیپراس برای بار دوم به عنوان نخست‌وزیر یونان انتخاب شد تا اداره کشور را در اختیار بگیرد، یونان از سرخط خبرهای جهان کنار رفته‌است. انگلیسی‌ها می‌گویند وقتی خبری نیست یعنی خبر خوبی در راه است. یونان موفق شده‌است بهتر از حد انتظار پیش برود اما هنوز در پاسخگویی به نیازهای اعتباردهندگان خود آهسته پیش رفته‌است.

اکنون پس از مدت‌ها بالاخره بانک‌های یونان علائمی از حیات نشان می‌دهند. برنامه نجات بانک‌های اروپایی این بود که 25 میلیارد یورو در قالب کمک‌های مالی به یونان اختصاص دهند. بانک مرکزی اروپا هفته گذشته اعلام کرد که در چهار بانک اصلی یونان کسری سرمایه وجود دارد.

اما علائم خوبی در یونان وجود دارد. شاخص خرید در یونان نشان می‌دهد که این کشور رشد اقتصادی مثبت داشته‌است. شاخص خرید به بالاترین میزان خود از ماه می تا کنون رسیده‌است.

هر چند این شاخص هنوز زیر 50 قرار دارد اما روند آن نشان می‌دهد که اقتصاد یونان رو به بهبود است. هر چند اعتباردهندگان به زودی پول را به یونان خواهند داد اما نسبت به اوضاع بدبین هستند.

منبع:صدای اقتصاد

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219