۷ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 26 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

امضا ۷ میلیارد یورو قرارداد بین ایران و ایتالیا

امضا ۷ میلیارد یورو قرارداد بین ایران و ایتالیا
کد: 17625   تاریخ انتشار :۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۸

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان اینکه ایران و ایتالیا ۷ میلیارد یورو قرارداد تجاری امضا کردند، گفت: هر يك ميليارد يورو سرمايه گذاري صد هزار شغل ايجاد خواهد كرد.

  به گزارش TSEpress  محمدرضا انصاری با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره جزئیات قراردادهای امضا شده در جریان سفر نخست‌وزیر ایتالیا به تهران گفت: ۶ قرارداد روز سه‌شنبه هفته جاری و ۱۲ قرارداد روز گذشته (چهارشنبه) میان ایران و ایتالیا به ازرش ۷ میلیارد یورو امضاء شده است؛ این قراردادها بیشتر در حوزه‌های نفت و گاز، نساجی، حمل و نقل و فناوری بوده است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان اینکه بیمه ساچه ایتالیا اعلام کرد ۴ میلیارد یورو را پوشش می‌دهد، افزود: این اقدام مهمی بود و در واقع، بیمه‌ها باید بانک‌ها را پوشش دهند تا بانک‌ها وام دهند و در ایران سرمایه‌گذاری صورت گیرد؛ بر این اساس، هر یک میلیارد یورو سرمایه گذاری صد هزار اشتغال در کشور ایجاد می‌کند و توسعه اقتصادی و رفاه مردم را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: این تعامل تجاری میان ایران و ایتالیا موجب رونق می‌شود؛ در حالیکه در جهان رکود و بیکاری وجود دارد، بنابراین نگاهها به سمت ایران ۸۰ میلیون نفری جلب می‌شود و همه مشتاق همکاری با ایران هستند.

انصاری گفت: تجارت ایران با ایتالیا در سال‌های قبل از تحریم حدود ۷ میلیارد یورو بود و سپس به یک میلیارد یورو کاهش یافت که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود تراز تجاری ایران با انعقاد این قراردادها افزایش یابد.

مهر

ایتالیا   ایران   برجام   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219