۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

اندیشه های سوسیالیستی و چپ، علت سرگردانی اقتصاد ایران

اندیشه های سوسیالیستی و چپ، علت سرگردانی اقتصاد ایران
کد: 14727   تاریخ انتشار :۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۰

وزیر راه و شهرسازی گفت: دخالت در قیمت گذاری براساس اندیشه های سوسیالیستی و چپ و نبود شفافیت در اقتصاد ملی، سرگردانی را در بازار و اقتصاد ایران بوجود آورده است.

  به گزارش  TSEpress  و به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز یکشنبه در نشست با بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: متاسفانه سختی اندیشه سوسیالیستی، سبب سرگردانی بازار شده و مانع بزرگی برای پویایی اقتصاد ملی ایران شده است. وی گفت: با نگاه به سیاست های اقتصادی متوجه می شویم از ابتدا در دوره جدید، به مقابله با مشکلات گرایش های سوسیالیستی توجه شده است. آخوندی افزود: بدون اینکه به ظرفیت های بازار متکی شویم، این اندیشه سبب شده اقتصاد ایران روند رو به رشد و توسعه را طی نکند. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: متاسفانه به جای اینکه این دیدگاه سوسیالیستی تضعیف شود، تثبت شده است و از سال 1305 تاکنون با قیمت گذاری و تثبیت قیمت ها اندیشه سوسیالیستی همچنان در جامعه ایران، بازار و بخش خصوصی تداوم داشته است. آخوندی با بیان اینکه حتی انقلاب سفید دوران پهلوی بر اساس اصول سوسیالیستی اتفاق افتاده است، گفت: جان مایه اقتصاد ما با نگرش سوسیالیستی بوده و بازار و بخش خصوصی نیز یچ حس واقعی نداشته است. وی گفت: تا زمانی که این ایده و اندیشه در بازار وجود داشته باشد، رسیدن به توسعه ملی عملی نیست و حتی بخش خصوصی که مدعی سیستم بازار است به دلیل مشکلات اقتصاد ایران وضعیت روشنی نداشته است. وی ابلاغ سیاست های اصل 44 و اجرای هدفمندی یارانه ها را از مشکلات مهم اقتصاد ایران یاد کرد و گفت: به محض ابلاغ اجرای سیاست های اصل 44 سهام عدالت را مطرح کردند که این موضوع سبب شد همه اثرات مثبت سیاست های اصل 44 نادیده گرفته شود و در حالی که سهام عدالت برای سه میلیون نفر مشمول شده بود تعداد آن به 39 میلیون نفر افزایش یافت و این بستر سرگردانی در بازار را بیشتر کرد.

اقتصاد ایران   وزیر راه و شهرسازی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70