#
#
اخبار اقتصادی بورس

اوضاع اقتصادی روسیه به دنبال کاهش قیمت نفت نابسامان شده‌است آشوب اقتصادی در روسیه

اوضاع اقتصادی روسیه به دنبال کاهش قیمت نفت نابسامان شده‌است آشوب اقتصادی در روسیه
کد: 15664   تاریخ انتشار :۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۶

مردم روسیه در طوفان اقتصادی گرفتار شده‌اند، حقوق آن‌ها در حال کاهش و هزینه مواد خوراکی در این کشور در حال افزایش است. حتی مالیات نیز در حال افزایش است.

  به گزارش TSEpress و به نقل از صدای اقتصاد مهم‌ترین دلیل این آشوب اقتصادی در سوریه، کاهش قیمت نفت است. روسیه یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان نفت در جهان است. این در حالی است که قیمت نفت روسیه متوسط 97دلار در سال 2014 به حدود 30دلار در سال جاری رسیده‌است. در این بین ارز روسیه که روبل نام دارد نیز از سال 2013 تا کنون بیش از 60درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده‌است.

این مسئله طبقه متوسط را به شدت تحت فشار قرار داده‌است. در این بین تعداد افرادی که زیر خط فقر به سر می‌برند نیز با 16درصد افزایش به 23میلیون نفر در آوریل 2015 رسیده بود. به این ترتیب شاخص رفاه در این کشور به شدت سقوط کرده‌است.متوسط درآمد مردم روسیه حدود 10درصد کاهش یافته و به 30هزار روبل (380دلار) در ماه رسیده‌است. این تقریباً نیمی از درآمد آن‌ها در سال 2013 است. سودها در این کشور کاهش یافته و کارفرمایان دیگر حاضر نیستند پول زیادی به استخدامی‌ها بپردازند.

هر چند تقریباً هیچ‌کس در این کشور گرسنه نمی‌ماند اما مردم روسیه بدترین اوضاع غذایی را می‌گذرانند که دلیل عمده آن به افزایش قیمت مواد خوراکی باز می‌گردد. مردم به مغازه‌های ارزان و بی‌کیفیت روی آورده‌اند. برای مثال اکنون 80درصد از پنیری که در روسیه تولید می‌شود به صورت غیرقانونی فرآوری می‌شود.

بر اساس برآورد مقامات، قیمت مواد غذایی در روسیه در سال 2015 حدود 14درصد افزایش یافته‌است. طبق پیش‌بینی تحلیل‌گران، قیمت خوراکی‌ها به صورت حقیقی 30درصد افزایش یافته‌است.

همه این‌ها در حالی است که مالیات در روسیه افزایش چشمگیری داشته‌است. سن بازنشستگی در روسیه و مالیات بر حقوق آن‌ها نیز افزایش یافته‌است.

مردم سعی دارند با این شرایط در روسیه دوام بیاورند اما شرایط هر روز برای آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

منبع: ان‌بی‌سی نیوز

بحران   روسیه   سقوط   نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر