۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ایران‌خودرو و سایپا از شرط خود برای رنو کوتاه آمدند

ایران‌خودرو و سایپا از شرط خود برای رنو کوتاه آمدند
کد: 18438   تاریخ انتشار :۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۵

با اینکه ایران خودرو و سایپا قید گذاشته بودند که شرکت فرانسوی رنو باید تنها با یکی از آنها کار کند در نهایت سایپا و ایران‌خودرو هر کدام به صورت جداگانه تفاهمنامه همکاری را با این شرکت فرانسوی امضا کرده‌اند.

  به گزارش  TSEpress  و به نقل از اقتصادنیوز، رنو برنامه گسترده‌ای برای همکاری با دو خودروساز ایرانی یعنی سایپا و ایران‌خودرو دارد، با اینکه هر کدام از این دو شرکت قید گذاشته بودند که این شرکت فرانسوی باید تنها با یکی از آنها کار کند در نهایت سایپا و ایران‌خودرو هر کدام به صورت جداگانه تفاهمنامه همکاری را با این شرکت امضا کرده‌اند. حالا به نظر می‌رسد خودروهای ارزان‌قیمتی که بر پایه رنو کوئید تولید خواهند شد در ایران‌خودرو و محصولاتی که رقیب اصلی محصولات پژو هستند از جمله رنو سیمبل جدید در سایپا تولید خواهند شد. با این کار عملاً رنو محصولات رقیب پراید را در ایران‌خودرو و محصولات رقیب پژو را در سایپا تولید خواهد کرد. پیمان کارگر، معاون خاورمیانه رنو و مدیر رنو در ایران در گفت‌وگوی اخیرش با هفته‌نامه «تجارت‌فردا» در پاسخ به اینکه چگونه ایران‌خودرو و سایپا بالاخره موافقت کردند که رنو هم با سایپا کار کند و هم با ایران‌خودرو؟ گفته است: این موضوع حل شد چون ما نمی‌خواستیم تنها با یک خودروساز ایرانی کار کنیم و موضوع دیگر این است که خود آنها هم با چندین شریک مختلف همزمان کار می‌کنند. وی اضافه کرد: با هر دو شرکت تفاهمنامه همکاری امضا کرده‌ایم و هم‌اکنون در حال کار بر روی جزییات قرار‌داد هستیم. کارگر تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی جدید رنو، نوع همکاری ما با ایران‌خودرو و سایپا تغییر می‌کند. ما دو سرمایه‌گذاری مشترک جداگانه را با ایران‌خودرو و سایپا شکل خواهیم داد، یک جوینت‌ونچر با ایران‌خودرو و یک جوینت‌ونچر با سایپا. تا آنجا که مشخص شده رنو بن رو را در اختیار خواهد گرفت. سهم رنو برای خرید و اداره این شرکت 60 تا 80 درصد است. وی همچنین بیان کرد: ما به گونه‌ای هم در ایران‌خودرو و سایپا کار خواهیم کرد که سهام مدیریتی داشته باشیم. در سایپا سهم 60 درصد با رنو و 40 درصد با سایپا خواهد بود. در ایران‌خودرو هم روش همکاری مشابه است. با این روش مدیریت فروش، خدمات پس از فروش و تولید با ما خواهد بود، این‌گونه مطمئن می‌شویم که می‌توانیم به مشتریان به بهترین روش خدمات بدهیم تا از ما راضی باشند و کیفیت را در بهترین شکل حفظ کنیم. البته هنوز در حال کار بر روی جزییات قرارداد هستیم. کارگر متذکر شد: درباره ایران‌خودرو هم فعلاً در حال مذاکره برای انتخاب سایت تولیدی در این شرکت هستیم و باید ببینیم کدام یک از سایت‌های این شرکت به رنو واگذار خواهد شد.

رنو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70