۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ایران تامین امنیت انرژی پاکستان را به عهده میگیرد

ایران تامین امنیت انرژی پاکستان را به عهده میگیرد
کد: 17300   تاریخ انتشار :۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۹

  • رئیس جمهوری با اشاره به همکاری ایران و پاکستان در زمینه انرژی گفت: ایران تامین امنیت انرژی پاکستان را بر عهده می گیرد.

  به گزارش  TSEpress  و به نقل از شانا، حسن روحانی امروز (شنبه، هفتم فروردین ماه) در دومین روز از سفر خود به پاکستان و طی سخنرانی در نشست مشترک فعالان اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان اظهار کرد: ما تقریبا گاز را به مرز پاکستان رسانده‌ایم و آماده‌ایم تا این همکاری را توسعه دهیم. وی گفت: مردم پاکستان مطمئن باشند که ایران به عنوان یک شریک راهبردی برای این ملت، همواره در زمینه نفت، گاز و برق از همه توان خود برای تامین خواسته‌های مردم پاکستان بهره خواهد برد. رئیس جمهوری با بیان این‌که طرف ایرانی به تعهدات خود در زمینه همکاریهای انرژی با پاکستان عمل کرده و عمل خواهد کرد، تاکید کرد: اعلام می‌کنم که ایران تامین امنیت انرژی پاکستان را به عهده می گیرد. وی با بیان این‌که اقتصاد ایران و پاکستان می تواند مکمل یکدیگر بوده و زمینه گسترش روابط را فراهم کنند، گفت: در بخش انرژی از جمله گاز، برق و نفت، ایران می تواند به رشد اقتصاد و رفاه مردم پاکستان کمک کند. وی اظهارکرد: در بخش فنی و مهندسی نیز ایران قادر است به ایجاد زیرساختهای لازم برای توسعه و رشد پاکستان کمک کند و در بخش گردشگری و ترانزیت و زمینه‌های گوناگون دیگر نیز دو کشور می توانند مکمل همدیگر باشند. روحانی با تاکید بر این‌که رشد اقتصاد و کنترل تورم در ایران و پاکستان را مایه خرسندی می دانیم اعلام کرد: بدون تردید توسعه و ایجاد زیرساختهای سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار و استفاده از ظرفیتهای ایران و پاکستان برای یکدیگر می‌تواند عاملی برای رشد هر دو کشور باشد. رئیس جمهوری در ادامه گفت:‌ ما نه تنها برای رفاه مردم خودمان، بلکه برای ثبات منطقه نیاز به روابط اقتصادی نزدیک تر، سرمایه‌گذاریهای مشترک و همکاریهای گسترده تر تجاری داریم. وی با تاکید بر اهمیت تجارت مرزی میان ایران و پاکستان افزود: باید تجارت را در مرزهای مشترک گسترش داده و روابط بانکی بین دو کشور را توسعه دهیم؛ تجارت ترجیحی را مد نظر قرار دهیم و همچنین شرائط را برای تجارت آزاد میان دو کشور فراهم کنیم. روحانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا حجم مبادلات تجاری با پاکستان را از رقمهای کنونی به پنج میلیارد دلار ظرف چند سال آینده ارتقا دهد و این مهم با همکاری کامل کار آفرینان و فعالان تجاری، اقتصادی و بخش های خصوصی امکان پذیر است. وی گفت: ایران پس از برجام به عنوان یک اقتصادی نوظهور در منطقه نقش خود را ایفا خواهد کرد و اهمیت زیادی به روابط با پاکستان قائل است. روحانی تاکید کرد: شرائط منطقه‌ای و همچنین روابط دوجانبه ایران و پاکستان اقتضا می کند که مناسبات دو کشور به ویژه در حوزه های تجاری و اقتصادی توسعه یابد. رئیس جمهوری در پایان گفت: امروز برای من و هیئت همراه که به پاکستان سفر کرده ایم و مهمان دوستان پاکستانی خود هستیم، یک روز به یاد ماندنی است.

انرژی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70