#
#
اخبار اقتصادی بورس

ایران تا چه حد به زیمنس نیاز دارد؟

ایران تا چه حد به زیمنس نیاز دارد؟
کد: 16564   تاریخ انتشار :۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۳

به گزارش TSEpress  به نقل ازصدای اقتصاد بیژن زنگنه، وزیر نفت، امروز با «یو کازر» مدیرعامل زیمنس آلمان دیدار کرد. وزیر نفت با بیان این که ایران به کمپرسورهای گازی و ماشین آلات شرکت زیمنس برای تولید گاز نیاز دارد، گفت: امیدواریم فصل جدیدی در همکاری میان ایران و شرکت زیمنس در پساتحریم آغاز شود.

به هرحال، هرچه باشد که به دلیل تحریم بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات این شرکت به ایران نیامده است. در حالی که به گفته زنگنه این تجهیزات برای فازهای پارس جنوبی، ال ان جی و برخی  پالایشگاه های کشور بوده که آزادسازی این تجهیزات بعد از لغو تحریم ها آغاز شده است.

زنگنه به سابقه همکاری با این شرکت آلمانی در دورانی که در وزارت نیرو حضور داشت اشاره کرد و گفت: در آن مقطع نیز همکاری محسوسی با این شرکت وجود داشت اما زمانی که به وزارت نفت آمدم این همکاری گسترش پیدا کرده است.

ایران به کمپرسورهای گازی و ماشین آلات تولید شده این شرکت برای تولید گاز نیاز دارد. براساس صحبت های زنگنه، شرکت زیمنس با همکاری شرکت های ایرانی می تواند اقدام به تولید محصول مشترک برای صادرات به عراق، ترکمنستان، قزاقستان، آسیای مرکزی و دیگر کشورهای منطقه کند. این شرکت می تواند با برند خود اقدام به صادرات محصولات تولیدی به کشورهای منطقه کند.

درباره همکاری با زمینس، شانا نوشت: زیمنس که در دوران تحریم ارسال برخی تجهیزات نفتی از جمله کمپرسورهای فازهای پارس جنوبی را مسدود کرده بود بلافاصله پس از لغو تحریم ها اعلام آمادگی کرد آن را تحویل دهد که به گفته علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل نفت و گاز پارس هم اکنون آزادسازی برخی تجهیزات و کالاهای فازهای پارس جنوبی از سوی زیمنس آلمان آغاز شده است.

همچنین زیگفرید روسورم، مدیر فناوری زیمنس چندی پیش در گفتگو با شانا اظهار کرده بود: با اجرایی شدن توافق هسته‌ای و پایان تحریم ها، این شرکت آلمانی می‌تواند ارسال تجهیزات مسدود شده را به طرف ایرانی از سربگیرد.

روسورم با بیان این که با اجرای توافق، تحریم ها برچیده شده‌اند و ما می‌توانیم تجهیزات مسدود شده را متناسب با نیاز به آنها در پروژه‌ها، تحویل دهیم و دیگر هیچ محدودیت قانونی وجود ندارد، تصریح کرده بود: شرکت ما درباره راه آهن، رفت و آمد سریع، سازکارهای انرژی و توزیع انرژی در صنعت نفت و گاز فعال است، از این رو فرصت هایی بسیار در موضوعهایی متنوع برای ما وجود دارد که از هم‌اکنون کار روی آنها را آغاز کرده‌ایم.

*تاریخچه زیمنس

زیمنس، (به آلمانی: Siemens) شرکت خوشه‌ای آلمانی و چندملیتی است، که در سال ۱۸۴۷ توسط ارنست فون زیمنس در شهر برلین تاسیس شد. امروزه شرکت زیمنس در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی و نورپردازی، لوازم خانگی، انواع قطار، تجهیزات تولید برق، سیستم‌های خودکارسازی، تجهیزات پزشکی و سامانه‌های اعلام حریق فعالیت می‌کند.

عملیات شرکت زیمنس به چهار بخش اصلی انرژی، صنعتی، پزشکی و زیرساخت‌های شهری تقسیم می‌شود. هم‌اکنون شمار کارکنان زیمنس بالغ بر ۳۶۰ هزار نفر است که در ۱۹۰ کشور جهان اشتغال دارند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ، آلمان قرار دارد.

زیمنس در ۱۲ اکتبر سال ۱۸۴۷ توسط ارنست زیمنس تاسیس شده بود.

زیمنس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر