۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بازار سرمایه بسترهای لازم را برای سرمایه گذار خارجی آماده کند

بازار سرمایه بسترهای لازم را برای سرمایه گذار خارجی آماده کند
کد: 4144   تاریخ انتشار :۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۰

  • هم اکنون در حال مذاکره با دو شرکت انگلیسی هستیم تا اطلاعات بازار سرمایه و راههای سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران را به آنها آموزش دهیم.
  •  به گزارش TSEpress   به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، رضا سلطان زاده، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران (سهامی عام)، در باره آغاز روند سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران افزود: چند شرکت حقوقی هم اکنون در حال رایزنی و دریافت اطلاعات از بازار سرمایه ایران هستند تا از نحوه دریافت کد معاملاتی و اطلاعات شرکتها از این طریق مبادرت کنند. سلطان زاده در ادامه در باره صنایع پیشروی بازار سرمایه افزود: هر کدام از صنایع به دلیل مشتریهای بویژه خود، اولویتهای متفاوتی دارند اما به طور کلی، صنایع پتروشیمی، بانکی و خدمات مالی، مخابرات و شرکتهای FMCG- Fast Moving Consumer Goods در رأس توجه سرمایه گذاران خارجی خواهند بود. وی در باره این صنایع گفت: سرمایه گذاران خارجی دنبال صنایعی هستند که بزرگ بوده و عمق سرمایه گذاری داشته باشد به این معنا که از لحاظ سهام شناور در وضع مطلوبی باشند. مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران، با اشاره به فعالیت شرکتهای داخلی برای جذب سرمایه گذاران خارجی اظهار داشت: به نظر می رسد از همه چیز مهم تر، آماده سازی زمینه های لازم برای سرمایه گذاران خارجی است. وی در باره زمینه سازیهای لازم ادامه داد: مراحل اخذ کد معاملاتی باید آسان تر شود و از طرفی شرکتها گزارشهای خود را به زبان انگلیسی در کدال بارگذاری کنند تا سرمایه گذار خارجی به طور مستقیم بتواند از این اطلاعات استفاده کند و نیاز به مترجم و واسطه در این میان نباشد. این مدیر عامل در ادامه در باره روندهای تسهیل سازی ورود سرمایه گذاران خارجی تصریح داشت: یکی دیگر از مباحثی که باید در صدد توسعه و آسان سازی آن باشیم بحث مجامع است، سرمایه گذار خارجی نمی تواند فرصت هشت ماهه را برای واریز سود بعد از مجمع تحمل کند و به نظر می رسد برای جذب سرمایه گذار خارجی باید این مسئله را رفع کرد. سلطان زاده در خصوص روند بازار پس از توافق گفت: بازار سرمایه بدون واریز نقدینگی از سوی سهامداران خارجی هم می تواند سود ٣٥ درصدی را به ثبت برساند و به نظر می رسد آینده روشنی با توافق هسته ای پیش روی سهامداران باشد. این کارشناس بازار سرمایه در باره جنب و جوش بازار پس از توافق لوزان اشاره داشت: بازار سرمایه پس از تعطیلات نوروزی و توافق لوزان فعالیت چشم افسایی داشته است و جنب و جوش را می توان در این بازار احساس کرد، در این میان شرکتهای معتبری هم درخواست همکاری در بازار سرمایه را داشته اند که از میان آنها می توان به کارگزاریهای برتر بین المللی و سرمایه گذاران معتبر اروپایی اشاره داشت. وی در پایان با اشاره به روند نقل و انتقال پول از طرف شرکتهای حقوقی بین المللی عنوان کرد: نقل و انتقال پول و استفاده از اعتبارات بانکی یکی از مسائلی است که باید برطرف شود تا سرمایه گذاران بتوانند از این طریق وارد بازار سرمایه کشور شوند. وی گفت: درست است که برخی افراد حقیقی از طریق صرافیها اقدام به نقل و انتقال ارز می کنند اما شرکتهای حقوقی نمی توانند از امکانات صرافیها بهره ببرند و نیاز به نقل و انتقالات بانکی دارند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70