۵ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 24 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بازار سرمایه در چاه رکود

بازار سرمایه در چاه رکود
کد: 11741   تاریخ انتشار :۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۲

 به گزارش TSEpress حسین صالحی کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وضعیت فعلی بازار سرمایه سردرگمی بین دیدگاه‌های کوتاه و بلند و مدت سهامداران را به همراه داشته است بطوریکه گزارش عملکرد شش ماهه مجامع خود دلیلی بر این امر شده است.
وی ادامه داد: بسیاری از فعالین بازار سرمایه از قبل این انتظار را داشتند که این گزارشات مثبت نباشد و اکثر شرکت ها با توجه به فضای رکودی که در کشور وجود دارد به مشکل فروش برخوردند.
وی گفت: حوزه‌های کوتاه مدت حوزه‌های جذابی برای سرمایه گذاری نیستند و گزارشاتی که به دست می آید تأثیرات کوتاه مدتی بر بازار می‌گذارد اما در وضعیت بلندمدت با توجه به این که کشور  درمرحله اجرایی توافقات سیاسی است دور نمای خوبی برای بازار سرمایه و اقتصاد کشور به وجود آورده است.
صالحی اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه گذاری بلند مدت دارای چشم انداز امیدوار کننده تری نسبت به سرمایه گذاری کوتاه مدت است.
این کارشناس بورس افزود:شرکت‌ها به دلیل مشکل سرمایه در گردش امکان تأمین مالی برایشان سخت شده و همین امر افزایش هزینه‌های مالی برای آنها را به دنبال داشته است.
 
صالحی در خصوص شرایط سرمایه گذاری در بازار سرمایه گفت: شرایط فعلی اقتصاد دارای ابهامات فراوانی است و کسی که در حال حاضر قصد سرمایه گذاری دارد باید بادید بلندمدت اقدام به این کار کند.
 
وی درپایان گفت: برای سه ماهه آخرسال پیش بینی می‌شود که بازار سرمایه روند مثبتی  داشته باشد اما تا رسیدن به آن زمان بازار روند رکودی و خنثی خواهد داشت و انتظار اتفاقات خاص از لحاظ عملیاتی در بازار سرمایه بعید است.
 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219