۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بازار سرمایه دچار خود تحریمی شده است

بازار سرمایه دچار خود تحریمی شده است
کد: 5545   تاریخ انتشار :۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱

به گزارش TSEpress  و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)؛ مدیر عامل شرکت سهام گستران شرق: بازار سرمایه دچار خود تحریمی شده است و به طور تقریبی 40 الی 50 درصد اتفاقات روزانه در این بازار ربطی به تحریم ها ندارد اما به این دلیل که اعتمادی به اوضاع سیاسی کنونی نداریم دست به معاملات نمی زنیم و ترجیح می دهیم تا معاملات را به پس از نتیجه توافقات موکول کنیم. عباسعلی طوسیان شاندیز، مدیر عامل شرکت سهام گستران شرق، در خصوص روند بازار در روزهای اخیر اعلام داشت: باید تکلیف مذاکرات روشن شود حال، چه با رویکرد منفی و چه با رویکرد مثبت، به این دلیل که خبرهای مثبت و مناسب خوبی در بازار وجود ندارد اما بازار هیچ گونه عکس العملی به اخبار بروز نمی دهد لذا، آشکار است که بازار سرمایه و سهامداران در انتظار نتیجه این مذاکرات هستند.

وی در ادامه بیان داشت: البته به نظر شرایط به سمت توافق پیش می رود و شرایط مثبت اقتصادی به دنباله آن اتفاق می افتد.

طوسیان شاندیز افزود: البته بازار سرمایه دچار خود تحریمی شده است و به طور تقریبی 40 الی 50 درصد اتفاقات روزانه در این بازار ربطی به تحریم ها ندارد. اما به این دلیل که اعتمادی به اوضاع سیاسی کنونی نیست، سرمایه گذاران ترجیح می دهند تا معاملات را به پس از تعیین تکلیف نهایی مذاکرات موکول کنند.

وی در خصوص لغو محدودیت ها در بازار سرمایه اشاره داشت: افزایش دامنه نوسان شرکت های بورسی به شفاف سازی و روان شدن بازار کمک می کند اما وقتی پدیده صف نشینی در بازار سرمایه موجود است این افزایش دامنه نوسان نمی تواند تأثیر چندانی داشته باشد.

مدیر عامل شرکت سهام گستران شرق در ادامه خاطرنشان ساخت: لغو کل دامنه نوسان شاید بتواند در آینده بازار را با حجم معاملات بیشتری رو به رو کند و بازار را به سمت شفافیت بیشتر سوق دهد .

وی در خصوص رفتار حقوقی ها گفت: حقوقی ها باید معقولانه عمل کنند به این ترتیب که وقتی شرایط منفی است خرید کنند و وقتی مثبت شد بفروشند. اما نباید به این رفتار خرده گرفت زیرا که ممکن است حقوقی در شرایط اضطرار باشد و مجبور به فروش شده باشد یا نیاز به سود دارد به این دلیل که فعلا اعتماد از بازار از بین رفته است و حقوقی تا سود یک الی دو درصدی را کسب می کند از بازار خارج می شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70