۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بازار نفت در حال رسیدن به ثبات است

بازار نفت در حال رسیدن به ثبات است
کد: 6243   تاریخ انتشار :۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۷

 

  • وزیر توسعه اقتصادی روسیه تاکید کرد که از دیدگاه این کشور، شرایط بازار نفت در حال رسیدن به ثبات است.
  • به گزارش TSEpress به نقل از «یونایتد پرس اینترنشنال»، الکسی اولیکایف با اشاره به سیر تغییرات قیمت نفت در یک سال گذشته گفت: از دیدگاه روسیه، بازار جهانی نفت خام در حال رسید به ثباتی مشخص است.
    قیمت نفت خام از ژوئن سال ٢٠١٤ میلادی سیر نزولی خود را آغاز و از سطح ١٠٠ دلار در هر بشکه به کمتر از ٥٠ دلار در اوایل سال جاری میلادی سقوط کرد.
    بر اساس این گزارش، در حالی که عرضه بیش از تقاضای نفت به بازارهای جهانی از جمله دلایل اصلی سقوط نفت محسوب می شود، رشد آهسته ولی مداوم اقتصادی جهانی موجب شده است تا قیمت نفت نیز واکنش مثبتی به شرایط نشان دهد و در بخش عمده ماه ژوئن قیمت نفت خام برنت بین ٦٣ تا ٦٥ دلار در هر بشکه نوسان داشته باشد.
    همزمان با افت قیمت نفت، آمریکا و اروپا نیز بر سر اختلافات سیاسی خود با مسکو در خصوص مسئله اوکراین، اقدام به اعمال تحریم های اقتصادی علیه روسیه کردند که این مسئله فشار اقتصادی به این کشور را تشدید کرد و موجب کاهش شدید ارزش روبل شد.
    وزیر توسعه اقتصادی روسیه در این خصوص گفت: به نظر من دوران وضع تحریم ها به پایان رسیده است و ما در حال انجام پروژه های سرمایه گذاری خوبی در حوزه جایگزینی واردات و حمایت از صادرات هستیم. به نظر من، اقتصاد خود را با شرایط جدید تطبیق داده است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70