۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بازار نفت در سال ٢٠١٦ به تعادل می رسد

بازار نفت در سال ٢٠١٦ به تعادل می رسد
کد: 13049   تاریخ انتشار :۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۸

 

  • به گزارش TSEpress   مدیرعامل کونوکوفیلیپس بر این باور است که قیمتهای جهانی نفت خام سال آینده میلادی دوباره به توازن می رسد.
  • به گزارش خبرگزاری رویترز از دوحه، رایان لنس امروز (دوشنبه، ١٦ آذرماه) اعلام کرد: با توجه چالشهای پیش روی سرمایه گذاریها در پروژه های جدید تولید نفت خام، انتظار می رود قیمتهای جهانی نفت خام در سال آینده میلادی به تعادل برسد. وی افزود: پیش بینی می کنم بودجه های سرمایه گذاری در پروژه های نفتی سال آینده کاهش یابد، بنابراین انتظار داریم سال آینده شاهد کاهش عرضه نفت خام در بازارهای جهانی باشیم. مدیرعامل کونوکوفیلیپس تصریح کرد بازار نفت به تعادل می رسد و هم اکنون شاهد وقوع این روند هستیم.
    • TOTAL- توتالمدیر عامل شرکت توتال اعلام کرد که انتظار ندارد که قیمت نفت بیش از این کاهش داشته باشد.
    •  پاتریک بویان، مدیر عامل شرکت فرانسوی توتال روز دوشنبه (١٦ آذر) پیش بینی کرد که نبود توافق میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درباره سقف تولید نفت، سبب تشدید افت قیمت این کالا نخواهد شد. وی گفت: تصمیم اوپک برای بازار قابل پیش بینی بود. در نشست روز جمعه (١٣ آذر) اوپک، اعضای این سازمان نتوانستند درباره سقف تولید این سازمان به توافق برسند و به این ترتیب، عرضه بیش از حد نفت از سوی این کشورها در بازار نفت ادامه می یابد. وی افزود: ما انتظار نداریم که اوضاع قیمت نفت در سال ٢٠١٦ میلادی بهبود یابد، زیرا رشد عرضه در این سال بیش از رشد تقاضا خواهد بود. با این همه، بویان از احتمال کاهش تولید نفت از سوی کشورهای غیر عضو اوپک در سال ٢٠١٦ میلادی خبر داد و گفت: عرضه نفت از سوی غیر اوپک کاهش می یابد و تا میانه های سال ٢٠١٦، شاهد افت تولید نفت در آمریکا خواهیم بود. بویان این سخنان را در حاشیه سفر خود به قطر مطرح کرد. به گفته وی، توتال از جمله شرکت هایی است که برای ارائه پیشنهاد خود درباره میدان شاهین قطر دعوت شده است.
    • منبع: شانا

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70