۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بدهی ۲۷۰ میلیارد تومانی دولت به صنایع قند

بدهی ۲۷۰ میلیارد تومانی دولت به صنایع قند
کد: 11772   تاریخ انتشار :۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۸

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر با بیان اینکه طلب ۲۷۰ میلیارد تومانی کارخانه‌های قند و شکر بابت پرداخت مابه‌التفاوت قیمت شکر هنوز پرداخت نشده، گفت: در صورت پرداخت، بخشی از طلب کشاورزان از کارخانه‌ها تأمین می‌شود.

به گزارش TSEpress  به نقل از خبرگزاری فارس  بهمن دانایی‌ دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر در مورد مطالبات کارخانه‌های قند و شکر از دولت گفت: دولت سال گذشته قیمت شکر را ۲۳۰۰ تومان مصوب کرد. وی افزود: البته مقرر شد کارخانه‌ها شکر تولیدی را با قیمت ۲۱۰۰ تومان درب کارخانه به مشتریان عرضه کنند و در عوض این مابه‌التفاوت ۲۰۰ تومانی از دولت دریافت شود. دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر با اشاره به تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار تنی شکر در سال گذشته، اظهار داشت: با اختصاص ۲۰۰ تومان یارانه به ازای هر کیلو شکر، دولت ۲۷۰ میلیارد تومان به صنایع قند و شکر بدهکار است. دانایی افزود: دولت به دلیل مشکلات مالی هنوز موفق به پرداخت وجه مابه‌التفاوت قیمت شکر به کارخانه‌ها نشده است، در حالی که اگر این مبلغ زودتر به کارخانه‌ها پرداخت شود، صنایع هم قادر خواهند بود، تا هر چه سریعتر مطالبات کشاورزان را بابت فروش چغندر به کارخانه‌ها دریافت کنند. وی بیان داشت: تا ۲۰ آبان ماه امسال ۳ میلیون تن چغندر به ارزش هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است. دانایی با بیان اینکه امیدواریم دولت هر چه زودتر بدهی خود را به کارخانجات قند پراخت کند، افزود: حدود ۴۰ درصد از مطالبات کشاورزان بابت خرید ۳ میلیون تن چغندر از سوی کارخانه‌ها تاکنون پرداخت شده است. دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر با بیان اینکه برداشت چغندر قند تا اواسط دی ماه ادامه دارد، بیان داشت: امیدواریم میزان خرید چغندر به حدود ۵ میلیون تن برسد. وی قیمت خرید هر کیلو چغندر در سال زراعی ۹۴ - ۹۳ را ۲۷۰ تومان عنوان کرد. براساس این گزارش نرخ خرید تضمینی هر کیلو‌گرم چغندر قند بهاره و پاییزه برای سال زارعی ۹۵-۹۴ به ترتیب ۲۹۰ و ۲۷۰ تومان مصوب شد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70