۴ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 23 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برخی بر هلدینگ‌های اقتصادی چنبره انداختند/مدیران بی‌تحرک اجرای پروژه‌های بزرگ کشور را عقب می‌اندازند

برخی بر هلدینگ‌های اقتصادی چنبره انداختند/مدیران بی‌تحرک اجرای پروژه‌های بزرگ کشور را عقب می‌اندازند
کد: 5921   تاریخ انتشار :۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۴۴

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه باید از هلدینگ‌ها را باید از ریشه اصلاح کرد و برخی افراد برای هلدینگ‌ها چنبره انداختند، گفت: باید در یک بانگاه اقتصادی اقتصادی افراد توانمند اقتصادی، پاکدست و و پرتحرک منصوب شوند و بی تدبیری در انتصاب باعث عقب افتادن اجرای پروژه‌های بزرگ کشور خواهد شد.

 به گزارش TSEpress   حسین آذین در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص انتصاب‌ مدیر سالخورده در شرکت هلدینگ نفتی تامین از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)، گفت: انتصاب مدیران با تجربه خیلی مهم است اما داشتن تحرک برای انجام کارها لازم‌تر از آن است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بهتر است اینگونه افراد به عنوان مشاور در کنار یک مدیر جوان‌تر و پرتحرک قرار بگیرند، اظهار داشت: مدیران سالخورده باتجربه باید به عنوان مشاور در کنار مدیران جوان قرار بگیرند و اکنون در دولت هم برخی وزرایی که عنوان وزیر باتجربه را یدک می‌کشند، تحرک‌شان خیلی کم است و عملکرد این وزرا راضی کننده نیست.

وی افزود: این شرکت که پروژه‌های بزرگ نفتی همچون ستار خلیج فارس و آناهیتا را در دست اجرا دارد، با توجه به عدم تحرک لازم باعث می‌شود، اهداف کلی کشور عقب بیافتد، متاسفانه در مراکز دولتی و این گونه شرکت‎های وابسته به فردی که در راس آن قرار گرفته، است که بتواند هماهنگی و تحرک ایجاد کند و پروژه‌ها پیشرفت کرده و به سرانجام برسد.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه اگر مدیر دستگاه و یا شرکت دولتی آدم بی تحرکی باشد، انجام کارها پیشر نمی‌رود، بیان داشت: اگر فردی باتجربه، تحرک نداشته باشد، به اهداف مورد نظر هم دست پیدا نخواهیم کرد و باید این مدیران باتجربه اما سالخورده در کنار یک فرد و یا مدیر جوان به عنوان مشاور قرار بگیرد.

انتصاب مدیران برای اهداف سیاسی نباشد

آذین در پاسخ به این سوال که اهداف سیاسی در انتصابها در شرکت‌هایی مانند هلدینگ نفتی تامین زیرمجموعه شستا چقدر نقش دارد، گفت: نباید این گونه باشد؛ هلدینگ شستا یک هلدینگ اقتصادی است و سرمایه آن عمدتا از درآمد افراد محرم، کارگر و کارمند که تحت سازمان تامین اجتماعی هستند، تشکیل می شود که قطعا در این شرکت نگاه سیاسی نباید باشد.

وی تصریح کرد: باید نگاه اقتصادی اقتصادی به هلدینگ تامین و شستا نگاه شود و افراد توانمند اقتصادی، پاکدست، با تجربه و پرتحرک منصوب شوند و همین بی تدبیری باعث می‌شود اجرای پروژه‌های بزرگ کشور به عقب بیافتد؛ سوآوری شرکتی که آینده بیمه گذاران به آن وابسته است، به خطر بیافتد و حق کارگر و کارمند پایمال شود.

آذین با بیان اینکه در مجموعه عملکرد دولت خوب بوده است، گفت: دولت بالاخره تلاش کرده و اقداماتی انجام داده است و موضوع هلدینگ شستا و زیر مجموعه‌های آن موضوع رئیس جمهور و دولت خاصی نیست.

 سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: کسانی سال‌ها چنبره بر این گونه شرکت‌ها انداختند و باید افراد پاکدست، درست و غیر سیاسی در این شرکت‌ها بیاند، البته امروز برخی از هلدینگ‌ها را باید از ریشه اصلاح کرد و باید این گونه عمل شود که انتصاب مدیر برای پیشبرد اهداف باشد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219