۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برنامه‌ ایران برای تولید ۳ میلیون خودرو در سال

برنامه‌ ایران برای تولید ۳ میلیون خودرو در سال
کد: 14766   تاریخ انتشار :۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۲

وزیر صنعت با اشاره به توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و اسلوونی از برنامه‌ریزی ایران برای افزایش تولید سالیانه خودرو به ۳ میلیون دستگاه تا ۱۰ سال آینده خبر داد.

  به گزارش TSEpress  و به نقل از مهر، محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار مشترک با «ازدراوکو پوچی والشک» وزیر اقتصاد و توسعه فناوری اسلوونی با تشریح به توانمندی‌های کشور در بخش‌های مختلف صنعت، ‌معدن و تجارت، گفت: در تلاش هستیم تا ۱۰ سال آینده تولیدات خودرویی ایران را به ۳ میلیون دستگاه در سال افزایش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اعلام اینکه ایران در حوزه‌های الکترونیک، داروسازی، ‌لوازم خانگی، ‌راه اندازی پارک‌های علم و فناوری، توریسم و خدمات گردشگری، کشاوررزی، ‌صنعت غذا دارای توانمندی‌های بالقوه‌ای است، تصریح کرد: امکان برقراری روابط اقتصادی و صنعتی و تجاری دو طرفه بین ایران و اسلوونی وجود دارد.

این عضو کابینه دولت یازدهم با یادآوری اینکه ایران پس از لغو تحریم‌ها وارد دوره جدیدی می شود، تاکید کرد: قطعا تاسیس سفارتخانه اسلوونی در ایران می تواند به توسعه همکاری های دوجانبه کمک کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایران به دنبال سرمایه گذاری مشترک و بلند مدت با شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی است، بیان کرد: ایران از همکاری مشترک اقتصادی و صنعتی با اسلوونی استقبال می کند.

«ازدراوکو پوچی والشک» وزیر اقتصاد و توسعه فناوری اسلوونی هم در این دیدار با بیان اینکه ارتقای روابط تاریخی ما بسیار ارزشمند است و در راستای توسعه روابط اقتصادی دو کشور نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود، تبیین کرد: هیاتی مشتکل از ۴۵ نماینده از شرکت‌های اسلوونی به تهران سفر کرده و تلاش می کنیم به تعمیق و گسترده تر شدن روابط هرچه بیشتر در بخش های صنعتی، ‌ معدنی و تجاری دو کشور منجر شود.

وی از انرژی، ‌مخابرات، ‌مهندسی، ‌خودروسازی، ‌حمل ونقل، ‌گردشگری به عنوان زمینه‌های همکاری ایران و اسلوانی نام برد و افزود: امیدواریم شرایط همکاری دو جانبه مخصوصاً بین بانک‌های دو کشور فراهم شود، این در حالی است که با راه اندازی شعب شرکت‌های اسلوانی در ایران مطمئناً روابط دو جانبه توسعه می یابد.

خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70