۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برگزاری همایش نقش بازار سرمایه ایران در تامین مالی و رونق اقتصاد در مشهد

برگزاری همایش نقش بازار سرمایه ایران در تامین مالی و رونق اقتصاد در مشهد
کد: 4586   تاریخ انتشار :۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۰

به گزارش TSEpress   به نقل از  روابط عمومی بورس، در این همایش مدیرعامل بورس تهران به عنوان سخنران به وضعیت استان خراسان در بازار سرمایه پرداخت و بیان داشت: در بورس منطقه ای مشهد، 45شرکت کارگزاری از طریق 80 ایستگاه معاملاتی حضور فعال در مبادلات بورسی دارند.

در ادامه قالیباف اصل به نقش پررنگ و روبه رشد تامین مالی از طریق بورس اشاره کرد و افزود: برای تامین مالی بزرگ و بلند مدت باید از بازار سرمایه استفاده کرد. در سال 88، 1000 میلیارد تومان تامین مالی در بورس تهران محقق شده است، واین رقم در سال 93 به 21000 میلیارد تومان افزایش یافته است

سخنگوی بورس تهران به حضور فعال تر افراد حقیقی در بورس تهران اشاره کرد و در مورد حضور ناشران در بورس گفت : ارتقاء نقش اجتماعی شرکت،معافیت مالیاتی، شفاف شدن صورت های مالی، کشف قیمت، ارتقاء مقبولیت بین المللی، ارتقاء سطح نظارت، افزایش نقدشوندگی، امکان وثیقه گذاری سهام، مدیریت شرکت با درصد مالکیت کمتر، امکان اخذ تسهیلات با ارقام بزرگتر و سهل تر و به نوعی کاهش هزینه تامین مالی ، فراهم آوردن تعامل مناسب تر با ارگان های دولتی و قانون گذار، کاهش هزینه نقل و انتقال سهام و... را می توان از مزایای حضور و  پذیرش شرکت ها در بورس تهران برشمرد.

در پایان همایش میزگرد پرسش و پاسخ با حضور آقایان دکتر پور زرندی(رییس هیات مدیره بورس تهران)، دکتر قالیباف اصل (مدیرعامل بورس تهران)، دکتر رحمانی، دکتر حسینی (مدیرعامل بورس انرژی)، هامونی (مدیرعامل فرابورس)، سلطانی نژاد(مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی)، حسینی (مدیرعامل مدیریت دارایی مرکزی)، دکتر صحرایی( معاونت بازار)، مالمیر( معاونت ناشران و اعضا) برگزار شد و به سوالات مختلف حاضرین پاسخ گفته شد.

لازم به ذکر است در عصر 10 اردیبهشت  تالار اختصاصی کارگزاری سهام گستران شرق با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه افتتاح و خدمات رسانی به سرمایه گذاران در این تالار آغاز شد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70