۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بزرگترین شرکت مشاور جهان در راه ایران

بزرگترین شرکت مشاور جهان در راه ایران
کد: 13640   تاریخ انتشار :۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۴۴

در شرایطی که با مصوبه جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و لغو PMD به نظر می‌رسد آخرین مرحله از موانع پیش‌روی ایران در لغو تحریم‌ها نیز کنار رفته، شرکت‌های خارجی آخرین گام‌های خود برای نهایی کردن قراردادهایشان را در ایران بر می‌دارند.

  به گزارش TSEpress و به نقل از ایسنا، پس از آنکه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد تا پایان آذر ماه این وزارتخانه می‌تواند به بستن قراردادی جدید با یک سرمایه‌گذاری خارجی در ترمینال ایرانشهر فرودگاه امام (ره) امیدوار باشد حالا مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد این شرکت بزرگ‌ترین مشاور دنیا خواهد بود. بر اساس اعلام نویدی، شرکت ناکوی هلند که به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مشاور دنیا با سابقه حضور در بیش از ۶۰۰ فرودگاه و شهر فرودگاهی جهان به حساب می‌آید در روزهای آینده به ایران خواهد آمد تا مشاوره ساخت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را رسما بر عهده بگیرد. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی قرارداد شرکت ناکو در ایران پنچ ساله خواهد بود و احتمالا شنبه هفته آینده این طرح نهایی می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های وزارت راه و شهرسازی فرودگاه امام خمینی باید در چند سال آینده به عنوان فرودگاه هاب منطقه شناسایی شده و بتواند بخش زیادی از ظرفیت‌های موجود در منطقه را در اختیار بگیرد. این فرودگاه که در حال حاضر حدود هشت میلیون مسافر را در سال جابجا می‌کند باید در قالب دو برنامه ترمینال فرودگاهی سلام و ایرانشهر به ظرفیت جابجایی مسافر ۳۰ میلیون نفر در سال برسد. با نهایی شدن قرارداد حضور این شرکت به نظر می‌رسد اولین و در عین حال جدی‌ترین گام صنعت هواپیمایی ایران برای جذب سرمایه‌گذاران جدید برداشته شده و فرودگاه امام خمینی (ره) در این زمینه به عنوان نخستین فرودگاه مطرح خواهد شد که توانسته این حجم از سرمایه‌گذاری را تقبل کند. با توجه به پیگیری‌های چند ماهه وزارت راه و شهرسازی برای جذب سرمایه‌گذاران جدید در عرصه هوایی و دیگر حوزه‌های حمل و نقل شاید لغو قطعی تحریم‌ها که احتمالا تا پایان ماه آینده اجرایی خواهد شد بتواند گره‌های بزرگ تامین مالی پروژه‌های عمرانی کشور را باز کند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70